PRODUŽENI BORAVAK
Mjesto gdje učenik uči, istražuje, komunicira, stvara i kreira možemo nazvati cjelodnevnom školom. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća u Rijeci je započeo takav princip rada škole uvođenjem produženog boravka. Zbog cjelodnevnih obaveza roditelja škola kao organizirana društvena ustanova preuzima ulogu odgajanja i socijalne zaštite djece, organizacije slobodnog vremena i praćenja djece.
Cilj ovakvog programa je ponuditi djetetu različite sadržaje (važne za razvoj njihove osobnosti i individualnosti), razvijati socijalne vještine djeteta te ih pripremiti za cjeloživotno učenje, tj. naučiti ih kako učiti. Važan je potpun i harmoničan razvoj djeteta u skladu katoličkog odgoja. U radu produženog boravka izmjenjuju se različiti načini organizacije i oblici rada kao što su: timsko i suradničko učenje, učenje kroz igru, problemska, terenska, istraživačka i projektna nastava, izvannastavne aktivnosti i sl.
Produženi boravak u Katoličkoj osnovnoj školi je obvezan i izdvaja se po tome što se poseban naglasak stavlja na duhovnu dimenziju svakog djeteta. Pomaže djetetu da uz nauk Božje riječi shvati važnost ljubavi, pravednosti i poštovanja prema sebi i prema drugima.
Raspored aktivnosti učenika u produženom boravku
Organizirano slobodno vrijeme provodit će se kroz sljedeća područja:
- Jezično – komunikacijsko (15%)
- Kulturno – umjetničko (15%)
- Matematičko – logičko / znanstveno – tehnološko (10%)
- Tjelesno – zdravstveno (25%)
- Socijalizacija, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obavezama (25%)
- Prema odabiru škole (10%) – specifičnosti škole
Dnevni red produženog boravka:
12:15 – 13:00 Ručak i odmor
13:00 – 15:00 Ponavljanje, uvježbavanje i učenje
15:00 – 15:05 Pospremanje učionice
15:05 – 15:15 Molitva i užina
15:15 – 16:00 Oratorij (Organizirano slobodno vrijeme)
16:00 Odlazak
16:00 – 17:00 Dežurstvo