Aktivnosti i događanja u knjižnici

Sat upoznavanja učenika prvih razreda sa školskom knjižnicom

U srijedu, 3. 10. 2018., učenici 1. a. i 1. b. razreda s učiteljicom Marijanom Janeš i učiteljem Markom Grizeljem prvi su put posjetili školsku knjižnicu. Učenici su bili vidno uzbuđeni i znatiželjni. Knjižničarka im je pročitala priču „Neobična knjižnica“ pomoću koje su naučili kako se primjereno ponašati u školskoj knjižnici, kao i koja je njezina uloga u školi, nastavi i učenju. Nakon toga prošetali su prostorom i upoznali zbirke knjižnice. Učenici su bili puni pozitivnih dojmova i s nestrpljenjem iščekuju ponovni dolazak u knjižnicu.

IMG-a38083ef79cd9aae117e34aef9c9795d-V

 

 

 

 

 

 

Noć knjige – izrada straničnika u školskoj knjižnici

U ponedjeljak 23. 4. 2018. obilježili smo Noć knjige radionicom izrade straničnika u kojoj su sudjelovali prvi razredi. Njihove vrijedne i spretne ručice napravile su prekrasne straničnike. Vrijeme nam je brzo prošlo, a prvaši su s nestrpljenjem pitali kada ćemo sve to ponoviti.

bdr

Voditeljice radionice:
Lara Pecman, učiteljica
Iva Brozić Mance, knjižničarka

 

 

bty

bty

bty


DSC_0724U petak, 16. veljače učenici Medijske grupe s učiteljicom Andrejom i knjižničarkom Ivom snimali su promotivni video o školskoj knjižnici. Povod snimanja je predstavljanje školskih knjižnica na 30. Proljetnoj školi školskih knjižničara, koja se odražava u travnju u Baškoj na otoku Krku.

Učenici su imali pregršt ideja i s velikim su zanimanjem pristupili zadatku. Vrijeme nam je brzo prošlo i lijepo smo se zabavili. A što smo to snimili možete pogledati na poveznici.

 16. veljače – Svjetski dan čitanja na glas

Svjetska organizacija LitWorld, u slobodnom prijevodu Pričosvijet, utemeljena je 2007. godine, nakon što je Pam Allyn, poznata pedagoginja s područja opismenjavanja, posjetila Kiberu, izrazito siromašno područje Nairobija u Keniji. Tamo je upoznala djecu koja su imala želju naučiti čitati i pisati te pričati svoje priče, ali su nailazili na mnoštvo takoreći nepremostivih prepreka. Nakon povratka u New York s grupom istomišljenika pokrenula je novi pokret koji je zagovarao jedno od osnovnih ljudskih prava – pravo na pismenost. Pritom osnovna pismenost nije bila glavni cilj, nego alat za širenje životnih priča koje mogu pridonijeti društvenim promjenama i razvoju.


Od svojeg osnutka LitWorld je djelovao lokalno i globalno. Zato su 2010. godine pokrenuta dva programa: LitClubs – Klubovi priča i World Reading Aloud Day – Svjetski dan čitanja naglas.
Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta. Svjetski dan čitanja naglas bi svijetu trebao pokazati kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji.
U školskoj knjižnici obilježili smo ovaj dan s trećim razredima. Učenici su dobili zadatak ukratko opisati što za njih znači čitanje. Svoje su radove čitali naglas, a nakon toga u grupama izradili plakate na temu čitanja.
Učenici su o čitanju rekli:

„Čitanje je za mene zabavno i fora“ – Marin Pavlović, 3. b.
„Ja volim čitanje jer puno toga naučim.“ – Ante Karamatić, 3.a
„Volim čitati jer me čitanje ispunjava“ – Jana Matijašić, 3.b.
„Željela bih da sva djeca na svijetu znaju čitati.“ – Gloria Kristić, 3.a
Bilo nam je poučno, veselo i zabavno!!!

striborDana 6. 11. 2017. učenici 1.a i 1.b razreda u pratnji svojih učiteljica i knjižničarke posjetili su dječji odjel Gradske knjižnice „Stribor”. Cilj posjeta bio je upoznavanje knjižnice kao kulturne ustanove i razvijanje interesa i ljubavi prema čitanju. Knjižničarka dječjeg odjela „Stribor” edukativnim kvizom provjerila je znanje učenika o knjižnici, a nakon toga pročitala im je slikovnice Mačak Keks i Izgubio se jedan zeleni pas. Učenici su oduševljeni obećali da će rado dolaziti u „Stribor”. Kako smo se proveli, provjerite u galeriji: Posjet knjižnici “Stribor”.

Tema ovogodišnjega Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica je Povezivanje zajednica i kultura i temelji se na temi godišnje konferencije Međunarodne udruge školskih knjižničara: Učenje bez granica. U skladu s time, ove se godine Međunarodni mjesec školskih knjižnica usredotočuje na povezivanje zajednica i kultura cijelog svijeta koje dijele ljubav prema školskim knjižnicama demonstrirajući pregršt zanimljivih aktivnosti. Međunarodni dan školskih knjižnica obilježava se svake godine četvrtog ponedjeljka u listopadu. Kako bismo još više promicali ulogu i važnost školske knjižnice, u našoj smo školi obilježili Međunarodni dan školskih knjižnica (International School Library Day), koji se u svijetu obilježava od 1997., a u Hrvatskoj od 2002. godine. Tako smo za vrijeme aktivnosti Oratorij u knjižnici u tu svrhu izrađivali straničnike s motivima različitih kultura. Učenicima su se najviše svidjele zastave raznih zemalja pa je to bio jedan od najdražih motiva za crtanje.

Kako nam je bilo, možete vidjeti u fotogaleriji: Međunarodni dan školskih knjižnica.

KnjižnicaTijekom prvih mjeseci nastave na satovima upoznavanja sa školskom knjižnicom sudjelovali su svi razredi naše škole.

 

 

Knjižnica

Učenici su uzbuđeni i znatiželjni ušli u knjižnicu gdje su se upoznali sa školskom knjižničarkom, ali i pravilima lijepog ponašanja u knjižnici. Doznali su i koliko knjiga i slikovnica čuva naša školska knjižnica. Naučili su kako se posuđene knjige trebaju čuvati i vratiti na vrijeme kako bi ih i druga djeca ponovno mogla posuditi i čitati. Naučili su i razliku između pojmova knjižnica i knjižara te da u knjižnicama rade knjižničari, a u knjižarama prodavači.

Posebno im se svidjela prozorska klupica za čitanje ukrašena predivnim jastucima koje su za našu knjižnicu izradile vrijedne ruke naše pripravnice Lare. Bilo nam je veselo i zabavno, a učenici su ubrzo nakon toga posudili i svoje prve knjige i slikovnice.