Radionica prijateljstva u 1.a razredu
Njegovanje prijateljstva iznimno je važno, to zna i 1.a u našoj školi. Kakav bi mogao biti pravi prijatelj? Kakve osobine on ima? Na to pitanje učenici su odgovarali da se pravi prijatelji ne tuku, ne svađaju, pomažu jedan drugome te da su iskreni, ne lažu, zahvalni su na prijateljstvu koje njeguju. Dana 7. ožujka 2022. godine prijatelji i prijateljice iz 1.a razreda okupili su se u knjižnici te su prvo poslušali pjesmu „Pita od koje se skače od sreće“, autorice Danijele Pavlek (iz djela „Knjiga recepata za pilotiranje kroz djetinjstvo), potom su izradili recepte za prava prijateljstva te ih ukrasili simbolima mira, ljubavi i sreće koji asociraju na prijateljstvo.
Bilo nam je zanimljivo, poučno i lijepo.
U galeriji slika možete pogledati kako izgledaju recepti za prijateljstvo 1.a razreda.
Klik na književni link – pisci govore
Hrvatski školski muzej predstavlja Klik na književni link – pisci govore, seriju susreta s poznatim književnicima za djecu i mlade, s ciljem poticanja čitanja.
Poznati pisci govore o svojem djetinjstvu, školovanju, književnim počecima, najdražim knjigama iz djetinjstva, o vlastitim čitateljskim navikama, otkuda dobivaju inspiraciju za svoja djela i dr.
Klikom na poveznicu, upoznat ćete Pavla Pavličića, Darka Macana, Sanju Pilić, Siliviju Šesto te brojne druge pisce.
Hrvatski školski muzej – YouTube
RADIONICA POVODOM SVJETSKOG DANA ZAŠTITE ŽIVOTINJA
Svjetski dan zaštite životinja obilježava se 4. listopada u svim zemljama od 1931. godine kad je održana konvencija ekologa u Firenci. Ujedno taj dan se slavi i kao Dan sv. Franje Asiškoga, svetca zaštitnika životinja te predstavlja praznik svih ljubitelja i zaštitnika životinja. Cilj ovog dana je upozoriti na položaj ugroženih životinja i važnost njihove zaštite.
Povodom toga, u našoj smo školskoj knjižnici održali edukativnu radionicu za prve razrede. Učenici su se upoznali sa životom sv. Franje kroz zanimljive priče. On je životni primjer koji nas potiče na ispravan odnos prema svim živim bićima. Knjižničarka je pročitala slikovnicu Izgubljeni Flegi, a učenici su dobili zadatak nacrtati nastavak priče. Tijekom veselog, aktivnog i zabavnog druženja puno toga smo naučili.
Slikovnicu Izgubljeni Flegi možete pročitati i u digitalnom obliku: https://www2.pgz.hr/download/flegi/mobile/index.html#p=2 pod pokroviteljstvom Primorsko-goranske županije (KRAS).
RUJAN U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
(POSJET PRVIH I TREĆIH RAZREDA)
Knjige su naočale kroz koje gledamo svijet. (Eduard von Feuchtersleben)
Tijekom rujna školsku su knjižnicu posjedili učenici trećih razreda, a po prvi puta i učenici prvih razreda.
Učenici trećih razreda ponovili su svoje znanje o školskoj knjižnici te rješavajući zadatak Da sam ja školski knjižničar/ka, dali pregršt zanimljivih ideja koje bismo mogli primijeniti u našoj knjižnici.
Učenici prvih razreda naučili su razliku između knjižnice i knjižare, što se radi u školskoj knjižnici te da svaka knjiga ima svoje mjesto. Kroz zanimljiv igrokaz koji su sami osmislili, nekolicina učenika 3.a razreda pokazala je prvašima kako se lijepo ponašati (prema knjigama i osobama koje borave u knjižnici). Knjižničarka je pročitala slikovnicu autora Mladena Kušeca Pozdravi su lijepe riječi i podijelila im informativni letak o školskoj knjižnici. Bilo je to veselo i ugodno druženje, a učenici su mogli naučiti da nas čitanje vodi u druge svjetove, da čitanjem možemo mnogo toga naučiti i postati bolji ljudi.
Dan hrvatske knjige
Dana 22. travnja odlukom Sabora Republike Hrvatske od 1996. godine obilježava se Dan hrvatske knjige u spomen na Marka Marulića koji je toga datuma 1501. godine dovršio Juditu.
U školskoj su knjižnici tim povodom učenici 2. a razreda stvarali svoju slikovnicu. Glavni lik slikovnice Klokan Kiki našao se tako u mnogim zanimljivim pustolovinama. Učenici su uz priču napravili i pripadajuću ilustraciju. Kako je sve nastajalo, možete vidjeti na fotografijama.
Međunarodni dan dječje knjige
„Ako želite da vam djeca budu inteligentna, čitajte im bajke. Ako želite da budu još inteligentnija, čitajte im još više bajki.“
Albert Einstein
Međunarodni dan dječje knjige obilježava se svake godine da bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Kao datum obilježavanja izabran je rođendan Hansa Christiana Andersena (2. travnja), danskog pisca najljepših bajki svijeta.
Stvaranje navike čitanja i druženja s knjigom potrebno je poticati od najranije dobi. Stoga smo taj dan u knjižnici obilježili čitanjem Andersenovih bajki učenicima prvih razreda.
Učenici petih i šestih razreda dodatne nastave hrvatskog i engleskog jezika proučili su biografiju Hansa Christiana Andersena te razgovarali o svojim najdražim knjigama, autorima, likovima te pisali ideje za stvaranje vlastitih priča za djecu.
„Možda nema dana našeg djetinjstva koje smo tako ispunjeno živjeli od onih koje smo proveli s omiljenom knjigom.“
Marcel Proust
Za kraj donosimo video uz rođendan kampanje “Čitaj mi!”: Čitaj mi.
Poštarska bajka
Učenici 2. b razreda u knjižnici su obrađivali lektiru Poštarska bajka Karela Čapeka. Nakon razgovora o pročitanom učenici su čitali pisma koja su pisali svojim prijateljima. Knjižničarka im je pokazala primjerke poštanskih marki koje knjižnica posjeduje te su dobili zadatak izraditi vlastitu marku za svoje pismo. Bilo nam je lijepo, zabavno i poučno.
Kino u knjižnici
U četvrtak, 4. ožujka naša je knjižnica nakratko postala kinodvorana. Art kino je u sklopu programa Škola u kinu omogućilo gledanje filmova online. Stoga su učenici 4. b razreda s učiteljicom Barbarom Stipetić odgledali animirani film Priče iz davnine (Neva, Stribor, Potjeh i Regoč). Na taj su se način zabavili, ali i ponovili znanje o pročitanoj lektiri.
Prvaši i školska knjižnica
U mjesecu listopadu, po prvi puta u školsku knjižnicu dolaze učenici prvih razreda. Tako je bilo i ove školske godine. Učenici su upoznali knjižničarku, prostor knjižnice te kako se odnositi prema knjižničnoj građi. Kroz priču Neobična knjižnica knjižničarka ih je upoznala sa pravilima ponašanja u knjižničnom prostoru. Učenici su s veseljem prolistali knjige, slikovnice i časopise. Bili su puni pozitivnih dojmova i s nestrpljenjem iščekuju ponovni dolazak u knjižnicu.
Listopad u školskoj knjižnici
U listopadu se obilježava Mjesec školskih knjižnica i Mjesec hrvatske knjige. Stoga je u našoj školskoj knjižnici to bilo veselo i živo razdoblje.
Ovogodišnja tema Mjeseca školskih knjižnica Put do zdravlja i dobrobiti realizirana je sa učenicima petih razreda koji su odslušali sat knjižničnog odgoja i obrazovanja pod nazivom Medijska pismenost. Razmišljali smo o tome kako u ovom izazovnom vremenu biti i ostati zdrav, a pri tom ostati informiran na ispravan način.
Ovogodišnje obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige pod motom Razlistaj se! posvećeno je našem planetu Zemlji, a povodom 50. obljetnice obilježavanja Dana planeta Zemlje. Tema je ostvarena kroz radionice u kojima su sudjelovali učenici od drugog do četvrtog razreda. Učenici su izrađivali straničnike od raznoraznih materijala (novina, ostataka vune, konca, dugmadi i sl.) Na taj način naučili su kako ponovno upotrijebiti već korištene stvari.
Nekolicina učenika šestih razreda, sudjelovala je u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja – „Istraživači planeta Z.“ koji je ove godine prilagođen novonastaloj situaciji- umjesto čitanja knjiga, trebalo je istražiti online izvore informacija. Pobjednici se biraju metodom slučajnog odabira te oni sudjeluju u javnom izvlačenju glavne i utješnih nagrada koje ove godine prate temu Mjeseca hrvatske knjige. Ponosni smo što je naš učenik, Ivan Skračić jedan od pobjednika. Čestitamo!
Noć knjige
Povodom ovogodišnje Noći knjige u knjižnici je održano druženje pod nazivom Riječi uz šalicu lipovog čaja, inspirirano piscem Marcelom Proustom i njegovim djelom U potrazi za izgubljenim vremenom. U dogovoreno vrijeme učenici četvrtih razreda došli su u školsku knjižnicu i donijeli svoju omiljenu knjigu. Bilo je tu većinom humorističnih romana, ali i krimića te poučnih i inspirativnih naslova. Uz lipov čaj i kolačiće ugodno smo se družili, razgovarali i čitali dijelove naših omiljenih naslova, a pridružila nam se i ravnateljica koja je pomogla u osmišljavanju našeg druženja te učiteljice četvrtih razreda. Bilo je veselo i opuštajuće, a kako je sve izgledalo, možete vidjeti na fotografijama.
Lektira u školskoj knjižnici
Učenici četvrtih razreda u školskoj su knjižnici imali obradu i kreativan sat lektire Emil i
detektivi, autora Erich Kastnera. Maštovite „Avanturističke novine“, koje donose Emilovu
priču, djelo su učenika i učenica 4.a. razreda, dok su u 4.b. razredu nastale mnoge zanimljive
slikopriče, stripovi i naslovnice knjiga.
PROSINAC – Radionica izrade božićnih čestitki od recikliranih knjiga
Dio mjeseca studenog i mjeseca prosinca u školskoj smo knjižnici posvetili Božiću. Kroz razne priče i likovno-literarni izričaj radovali smo se Isusovom rođenju i velikom slavlju. Uz božićne teme, Knjigoljupci su učili i o knjigama…
Shvatili smo da ponekad, nažalost, mnogi ljudi nisu dobri prema knjigama
te ih šaraju,
kidaju im stranice,
jedu i piju nad njima
….i tako ih unište.
Takve knjige nam više ne mogu služiti za čitanje…
Što tada možemo učiniti s njima? Baciti ih u stari papir te ih reciklirati?
Naravno, ali možemo ih i ponovo iskoristiti te od njihovih neuništenih dijelova stvoriti svoje kreativno djelo.
To su učinili i naši Knjigoljupci te su od stare uništene knjige stvorili mnoštvo kreativnih i maštovitih božićnih čestitki od kojih će neke bit poslane njima dragim osobama, a neke su ostale krasiti školsku knjižnicu.
LISTOPAD – MEĐUNARODNI MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA
„Tiho, o, tiho govori mi jesen:
Šuštanjem lišća i šapatom kiše.“ Dobriša Cesarić
Baš kao što nam se jesen tiho prikrada, tako je stigao i listopad – mjesec posvećen školskim knjižnicama …
Ovogodišnja tema Zašto volim svoju školsku knjižnicu temelji se na godišnjoj temi konferencije Međunarodne udruge školskih knjižničara Inovacija, informacija i utjecaj školskih knjižnica.
Stoga nam je mjesec listopad bio prilika da obilježimo važnost školskih knjižnica i proslavimo sve što one predstavljaju. Evo što smo sve radili.
Prvašići su po prvi put posjetili školsku knjižnicu gdje su se upoznali s njezinim prostorom i knjižničnom građom. Knjižničarka im je pročitala priču „Neobična knjižnica“ kroz koju su naučili kako se primjereno ponašati u školskoj knjižnici, kao i koja je njezina uloga u nastavi, školi i učenju. Nakon toga prošetali su prostorom knjižnice i upoznali se sa zbirkama. Učenici su bili puni pozitivnih dojmova i s nestrpljenjem iščekuju ponovni dolazak u knjižnicu.
U sklopu aktivnosti Oratorij u školskoj knjižnici učenici su razmišljali zašto vole svoju školsku knjižnicu:
„Ja volim školsku knjižnicu jer ima enciklopedije koje su jako zanimljive.“, Eva Belavić, 2. b
„Volim svoju školsku knjižnicu zato jer učim nešto novo.“, Matilda Zulle, 2. b
„Volim svoju školsku knjižnicu jer u njoj crtamo, čitamo i možemo posuđivati knjige.“ Angelina Blažević, 2. a
„Ja volim školsku knjižnicu jer se igramo, slušamo priču…“ Lovro Zrnić, 2. a
Učenici 3. b razreda svojim su vrijednim rukama izradili mnoštvo crteža kojima smo uljepšali prostor naše školske knjižnice.
Listopad nam je bio kreativan, zabavan i aktivan.
Sat upoznavanja učenika prvih razreda sa školskom knjižnicom
U srijedu, 3. 10. 2018., učenici 1. a. i 1. b. razreda s učiteljicom Marijanom Janeš i učiteljem Markom Grizeljem prvi su put posjetili školsku knjižnicu. Učenici su bili vidno uzbuđeni i znatiželjni. Knjižničarka im je pročitala priču „Neobična knjižnica“ pomoću koje su naučili kako se primjereno ponašati u školskoj knjižnici, kao i koja je njezina uloga u školi, nastavi i učenju. Nakon toga prošetali su prostorom i upoznali zbirke knjižnice. Učenici su bili puni pozitivnih dojmova i s nestrpljenjem iščekuju ponovni dolazak u knjižnicu.
Noć knjige – izrada straničnika u školskoj knjižnici
U ponedjeljak 23. 4. 2018. obilježili smo Noć knjige radionicom izrade straničnika u kojoj su sudjelovali prvi razredi. Njihove vrijedne i spretne ručice napravile su prekrasne straničnike. Vrijeme nam je brzo prošlo, a prvaši su s nestrpljenjem pitali kada ćemo sve to ponoviti.
Voditeljice radionice:
Lara Pecman, učiteljica
Iva Brozić Mance, knjižničarka
U petak, 16. veljače učenici Medijske grupe s učiteljicom Andrejom i knjižničarkom Ivom snimali su promotivni video o školskoj knjižnici. Povod snimanja je predstavljanje školskih knjižnica na 30. Proljetnoj školi školskih knjižničara, koja se odražava u travnju u Baškoj na otoku Krku.
Učenici su imali pregršt ideja i s velikim su zanimanjem pristupili zadatku. Vrijeme nam je brzo prošlo i lijepo smo se zabavili. A što smo to snimili možete pogledati na poveznici.
16. veljače – Svjetski dan čitanja na glas
Svjetska organizacija LitWorld, u slobodnom prijevodu Pričosvijet, utemeljena je 2007. godine, nakon što je Pam Allyn, poznata pedagoginja s područja opismenjavanja, posjetila Kiberu, izrazito siromašno područje Nairobija u Keniji. Tamo je upoznala djecu koja su imala želju naučiti čitati i pisati te pričati svoje priče, ali su nailazili na mnoštvo takoreći nepremostivih prepreka. Nakon povratka u New York s grupom istomišljenika pokrenula je novi pokret koji je zagovarao jedno od osnovnih ljudskih prava – pravo na pismenost. Pritom osnovna pismenost nije bila glavni cilj, nego alat za širenje životnih priča koje mogu pridonijeti društvenim promjenama i razvoju.
Od svojeg osnutka LitWorld je djelovao lokalno i globalno. Zato su 2010. godine pokrenuta dva programa: LitClubs – Klubovi priča i World Reading Aloud Day – Svjetski dan čitanja naglas.
Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta. Svjetski dan čitanja naglas bi svijetu trebao pokazati kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji.
U školskoj knjižnici obilježili smo ovaj dan s trećim razredima. Učenici su dobili zadatak ukratko opisati što za njih znači čitanje. Svoje su radove čitali naglas, a nakon toga u grupama izradili plakate na temu čitanja.
Učenici su o čitanju rekli:
„Čitanje je za mene zabavno i fora“ – Marin Pavlović, 3. b.
„Ja volim čitanje jer puno toga naučim.“ – Ante Karamatić, 3.a
„Volim čitati jer me čitanje ispunjava“ – Jana Matijašić, 3.b.
„Željela bih da sva djeca na svijetu znaju čitati.“ – Gloria Kristić, 3.a
Bilo nam je poučno, veselo i zabavno!!!
Dana 6. 11. 2017. učenici 1.a i 1.b razreda u pratnji svojih učiteljica i knjižničarke posjetili su dječji odjel Gradske knjižnice „Stribor”. Cilj posjeta bio je upoznavanje knjižnice kao kulturne ustanove i razvijanje interesa i ljubavi prema čitanju. Knjižničarka dječjeg odjela „Stribor” edukativnim kvizom provjerila je znanje učenika o knjižnici, a nakon toga pročitala im je slikovnice Mačak Keks i Izgubio se jedan zeleni pas. Učenici su oduševljeni obećali da će rado dolaziti u „Stribor”. Kako smo se proveli, provjerite u galeriji: Posjet knjižnici “Stribor”.
Tema ovogodišnjega Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica je Povezivanje zajednica i kultura i temelji se na temi godišnje konferencije Međunarodne udruge školskih knjižničara: Učenje bez granica. U skladu s time, ove se godine Međunarodni mjesec školskih knjižnica usredotočuje na povezivanje zajednica i kultura cijelog svijeta koje dijele ljubav prema školskim knjižnicama demonstrirajući pregršt zanimljivih aktivnosti. Međunarodni dan školskih knjižnica obilježava se svake godine četvrtog ponedjeljka u listopadu. Kako bismo još više promicali ulogu i važnost školske knjižnice, u našoj smo školi obilježili Međunarodni dan školskih knjižnica (International School Library Day), koji se u svijetu obilježava od 1997., a u Hrvatskoj od 2002. godine. Tako smo za vrijeme aktivnosti Oratorij u knjižnici u tu svrhu izrađivali straničnike s motivima različitih kultura. Učenicima su se najviše svidjele zastave raznih zemalja pa je to bio jedan od najdražih motiva za crtanje.
Kako nam je bilo, možete vidjeti u fotogaleriji: Međunarodni dan školskih knjižnica.
Tijekom prvih mjeseci nastave na satovima upoznavanja sa školskom knjižnicom sudjelovali su svi razredi naše škole.
Učenici su uzbuđeni i znatiželjni ušli u knjižnicu gdje su se upoznali sa školskom knjižničarkom, ali i pravilima lijepog ponašanja u knjižnici. Doznali su i koliko knjiga i slikovnica čuva naša školska knjižnica. Naučili su kako se posuđene knjige trebaju čuvati i vratiti na vrijeme kako bi ih i druga djeca ponovno mogla posuditi i čitati. Naučili su i razliku između pojmova knjižnica i knjižara te da u knjižnicama rade knjižničari, a u knjižarama prodavači.
Posebno im se svidjela prozorska klupica za čitanje ukrašena predivnim jastucima koje su za našu knjižnicu izradile vrijedne ruke naše pripravnice Lare. Bilo nam je veselo i zabavno, a učenici su ubrzo nakon toga posudili i svoje prve knjige i slikovnice.