Događanja

Sat prirode na suncu i zraku izvan učionice

Toplo vrijeme izmamilo je razigrane prvašiće i njihove učiteljice na sunce. Sve što su naučili o proljeću, ponovili su u dvorištu svoje Škole. Proučavali su promjene u prirodi i došli do fantastičnog zaključka – proljeće je svuda oko nas!

Dan planeta Zemlje

Dan planeta Zemlje obilježava se 22. travnja i tako već više od 50 godina. Svake godine taj Dan ima svoj slogan, a ovogodišnji glasi: „Obnovimo našu Zemlju”.

Učenici razredne nastave su sa svojim učiteljima i učiteljicama na razne načine obilježili ovaj dan i time dodatno osvijestili koliko je važno svakodnevno čuvati naš planet. Crteže i poruke smo objedinili i napravili zajednički pano.

Učenici šestih razreda napravili su istraživanje o bacanju otpada u svom kućanstvu. U istraživanju je sudjelovao 21 učenik.

Rezultati istraživanja su sljedeći:

  • dnevno se u prosjeku baci 0.49 kg smeća po osobi, što znači da pojedinac godišnje baci 178.85 kg smeća
  • na mjesečnoj bazi 21 kućanstvo baci 1379.6 kg otpada, što je otprilike 17 tona otpada godišnje

Zaključili smo da je potrebno smanjiti količinu otpada po kućanstvu.

Rad učenika 4.b na izložbi Parka znanosti

Park znanosti ove je godine organizirao likovni natječaj na temu potrage za maskotom Parka. Na natječaj je pristiglo preko 900 radova, a iz svake kategorije 20 izabranih radova natjecalo se na Facebook stranici skupljanjem lajkova. Među izabranim radovima bio je i likovni rad učenika Nike Čače (4. b) pod mentorstvom učiteljice Barbare Stipetić. Nakon posljednjeg kruga natjecanja Nikin rad bio je na 2. mjestu od sveukupno pet radova koji su u kategoriji od 1. do 4. razreda predstavljeni na izložbi maskota Parka znanosti. Izložba je otvorena od 27. 3. 2021.

Više o Parku znanosti možete pogledati na: https://www.parkznanosti.com/

Svjetski dan kazališta za djecu i mlade i Svjetski dan lutkarstva

Naša Škola Svjetski dan kazališta za djecu i mlade i Svjetski dan lutkarstva obilježila je u tjednu od 22. do 26. ožujka 2021.

Učenici su se upoznali s pravilima vezanima uz kazalište koja se nalaze na web stranici Kazališni šalabahter (http://salabahter.tirena.hr/).

Kazališni  šalabahter  nastao je kao dio projekta  Kazalište po mjeri publike,  a riječ je o online publikaciji namijenjenoj djeci i mladima te nastavnicima, odgajateljima, pedagozima, roditeljima i svima ostalima koji rade sa skupinama djece i mladih.  Šalabahter  služi kao uvod u kazališnu umjetnost, podsjetnik na njezine poznate i manje poznate pojmove te pomoć pri gledanju predstave i razgovoru/analizi nakon odgledanog.

Učenici su pogledali predstavu 4. b razreda Patuljak i njegov ključ,  koja je snimljena u sklopu projekta “Škola na kotačima”.

(Patuljak i njegov ključ, Stjepan Lice)

Nakon pogledane predstave učenici su izrađivali lutkice po izboru te izvodili kraće igrokaze. Dani kazališta i lutkarstva učiteljima su otkrili kako pomoću lutke otvoriti dragocjeni put do dječjeg srca, a učenicima kako se pomoću lutke lakše obratiti prijatelju i kako je uz lutku lakše izreći svoje osjećaje, misli i ideje.

Školski vrt

Tijekom ožujka učenici 1. A su zajedno sa svojom učiteljicom uređivali okoliš Škole. Vrijedne ruke malih prvašića uredile su već postojeće ukrasne biljke, ali su zasadile i neke nove koje će rasti i krasiti vanjski prostor naše škole. Pripremljen je i komad zemlje na kojem će se sijati i saditi i gdje će učenici moći vidjeti cjelokupan ciklus rasta biljaka. Uz to, učenici su na poticaj ravnateljice osmislili aktivnost “Zagonetna biljka” te su posijali 13 biljaka za svaki razred. S nestrpljenjem čekamo naše zagonetne biljke, a više o ovim aktivnostima možete pogledati na fotografijama.

Svjetski dan pjesništva

Jer poezija nije matematika, poezija je tonjenje u mraku, pregršt svjetlosti, intenziviranje života i – život sam!

                                                                                                        Dobriša Cesarić

U srijedu, 24. ožujka u našoj se Školi obilježio Svjetski dan pjesništva. Učenici šestih i petih razreda dodatne nastave hrvatskog i engleskog jezika okupili su se uz čaj i keksiće, svatko iz udobnosti svoga doma, na online sat posvećen poeziji i stvaralaštvu.

Učenici su čitali vlastite pjesme, ali i slušali poeziju na engleskom i hrvatskom jeziku te se samostalno okušali u stvaranju.

Poeziju nećeš naći nigdje ukoliko je ne nađeš u sebi.  Joseph Joubert

IMG_20210324_131457

 

Svjetski dan osoba s Down sindromom

U ponedjeljak, 22. ožujka naša je Škola obilježila Svjetski dan osoba s Down sindromom.

Down Syndrome International (DSI) službeno je odredio 21. ožujka kao Svjetski dan osoba s Down sindromom (WDSD). Navedeni datum izabran je kako bi označio jedinstvenost Downova sindroma u potrostručenju (trisomiji) 21. kromosoma.  Svjetski dan sindroma Down (WDSD) prvi je put obilježen u Singapuru 2006. godine, a mnoge organizacije pridružit će se ovoj proslavi raznim događajima i aktivnostima obilježavajući ga u cijelom svijetu.

Zašto obilježavamo Svjetski dan sindroma Down?

Obilježavanjem Svjetskog dana sindroma Down želimo upoznati svijet s ovim poremećajem i pritom potaknuti ljude na veće poštivanje prava osoba s Downovim sindromom jer većim razumijevanjem i poboljšanjem njihovog položaja u društvu možemo poboljšati njihovu kvalitetu života.

Pokaži podršku!

Simbol Dana sindroma Down su šarene čarape. Nošenjem šarenih čarapa pokazuje se podrška borbi osoba sa sindromom Down kako bi se što bolje integrirali u naše društvo.

Svjetski dan voda

Dana 22. ožujka obilježava se Svjetski dan voda. Taj dan ukazuje na važnost pitke vode i održivog upravljanja vodnim resursima. Obilježavanje Svjetskog dana voda predloženo je na Konferenciji o okolišu i razvoju Ujedinjenih naroda 1992. godine u Rio de Janeiru na prijedlog UN-ove konferencije o okolišu i razvoju (engl. United Nations Conference on Environment and Development – UNCED).Generalna skupština Ujedinjenih naroda usvojila je rezoluciju i prvi Svjetski dan voda obilježen je 1993. godine. Od tada, svake godine, UN-Water tijelo koje koordinira UN-ov rad na području vodoopskrbe i odvodnje određuje temu Svjetskog dana voda kao odgovor na aktualni ili budući izazov.
Tema na koju se stavlja naglasak pri obilježavanju tog dana svake se godine mijenja. Ovogodišnja tema je Vrednovanje voda.
Globalno gledano 70 % vode se koristi u poljoprivredne svrhe (najviše za navodnjavanje), 20 % koristi industrija za proizvodnju  i dobivanje energije, dok se preostalih 10 % koristi za domaću uporabu.
Danas 2,2 milijarde ljudi živi bez sigurne pitke vode kod kuće, što utječe na njihovo zdravlje, obrazovanje i život. Voda u takvim područjima nije zaštićena od onečišćenja jer se oko 80 % otpadnih voda vraća natrag u prirodu bez dodatnog tretmana.
Naime, ekološka onečišćenja uz klimatske promjene bitno utječu na različite opasnosti (rizike) vezane uz vodu, poput poplava, suša ili onečišćenja samih voda.
Svjetski dan voda usmjeren je na važnost vode i podizanje svijesti o 2,2 milijarde ljudi koji nemaju pristup sigurnoj vodi.

Voda znači život. Voda je najvažniji doprinos našem zdravlju. Bez vode naše tijelo i um ne bi funkcionirali. Ona održava svakog čovjeka, svaki ekosustav koji nas okružuje. Voda je vrijedan resurs koji predstavlja zalog za buduće generacije.

”Svaka kap vode je na beskonačnom putovanju kroz nebo, tlo i potoke, kroz naše živote i natrag u prirodu” (worldwaterday.org)

 Učenici 6.a i 6.b razreda

Na sljedećoj poveznici pogledajte interaktivni prilog o vodi koji su izradili učenici

Luka Mandić, Matej Ivošević i Ivan Skračić:Poveznica

Uspjeh naših učenica

Učenica 2.b razreda, Meri Dunđer nastupila je na županijskoj razini Smotre LiDraNo koja se održala 16. ožujka putem aplikacije Zoom. Govorila je tekst Marice Milčec, “Samo za dame ili za gospodu”. Za svoj je nastup dobila brojne pohvale stručnog povjerenstva te je predložena za nastup na državnoj razini smotre.

Eva Belavić, učenica 4.b razreda sudjelovala je na natjecanju Europa u školi 2021. Europa u školi  jedno je od najstarijih kreativnih natjecanja u Europi i Hrvatskoj. Ovaj projekt odigrao je važnu ulogu u europskim integracijama od svog početka. Natjecanje se u Europi provodi više od 60 godina, a u Hrvatskoj Europski dom Zagreb ovaj projekt provodi već 27 godina. Učenica je prijavljena u kategoriji  – Multimedijski zadatak, Kreativnost u krizi za koji je izradila Scratch projekt koji gledatelju prikazuje kako se možemo družiti sa starijima u COVID-19 krizi. Osim samog projekta učenica je pod mentorstvom učiteljice Barbare Stipetić, izradila video u koji je umetnut glas učenice Eve koja vodi samu prezentaciju. Na Županijskom natjecanju učenika i mladeži “Europa u školi 2021.” rad učenice Eve Belavić odabran je za državno natjecanje.

Rad učenice Eve možete pogledati na linku: Kreativnost u krizi

InFrame_1616147378741

 

 

 

 

 

 

 

 

Papin dan

U petak, 12. ožujka 2021. naša je Škola tradicionalno proslavila Papin dan. Odjenuvši toga dana bijele i žute majice kao simbol Vatikana i papinskog grba, molitvom i različitim aktivnostima učenici i učitelji naše Škole osvještavali su važnost i djelovanje našeg dragog pape Franje. Potaknuti posljednjim papinim posjetom Iraku, zemlji u kojoj niti jedan papa prije njega nikada nije bio te zemlji u kojoj je kršćanska zajednica suočena s velikim izazovima i opasnostima, posebno smo molili za mir u svijetu te uvažavanje i prihvaćanje različitosti. Učenici svih razreda literarnim i likovnim radovima pokazali su koliko im znači papa Franjo te su time uvelike pridonijeli obilježavanju ovog za nas važnog i lijepog dana u godini.

Škola u kinu

Art-kino Croatia u suradnji sa Odjelom za kulturu Grada Rijeke i Odjelom za školstvo Grada Rijeke te Hrvatskim filmskim savezom već nekoliko godina provodi program Škola u kinu. Cilj ovog projekta je kod djece razvijati interes za film od najranije dobi te omogućiti bolje razumijevanje filmske kulture općenito.

Program Škole u kinu nadovezuje se na teme koje se obrađuju u sklopu nastave medijske kulture u pojedinim razredima tijekom osnovnoškolskog obrazovanja. Dana 15. ožujka 2021. godine učenici drugih razreda sudjelovali su u programu gledajući film „Zagonetni dječak” snimljen prema dječjem romanu Ivana Kušana i pridržavajući se svih epidemioloških mjera. Prije same projekcije učenici su poslušali kratko uvodno predavanje, a nakon odgledanog filma u svojim su učionicama analizirali film te iznijeli svoje dojmove.

Školsko natjecanje iz matematike

U četvrtak, 4. ožujka 2021. u našoj je Školi održano školsko natjecanje iz matematike.

Učenici su se natjecali po razredima i ostvarili sljedeći uspjeh:

6. razred:

  1. Ivan Kolić
  2. Klara Komadina
  3. Maksimilijan Grabovac

5 razred:

  1. Ivan Lanc i Lovro Švorinić
  2. Loreta Balić
  3. Šimun Kolić

4. razred:

  1. Kai Perušić
  2. Valentina Spinčić
  3. Ema Bulić

3. razred:

  1. Karlo Kordić i Uma Kramar
  2. Leticija Capan
  3. Leona Vidak

2. razred:

  1. Rafael Molnar
  2. Cvita Sušić
  3. Meri Dunđer, Dominik Jelenović i Mia Cazin

1. razred:

  1. Gloria Ban, Lovro Pecotić, Vid Belavić
  2. Gabriel Marečić
  3. Ian Mencer, Luka Vitaljić, Roko Badurina, Mihael Zavrtanik

Čestitamo svima, a posebno najuspješnijim natjecateljima!

Školsko natjecanje iz hrvatskog jezika

Školsko natjecanje iz hrvatskog jezika održalo se 5. ožujka za učenike od 1. do 6. razreda.

Učenici koji su postigli prva tri mjesta jesu:

1. razredi (od ukupno 13 prijavljenih):

  1. mjesto- Gabriel Marečić (1.a), Lovro Pecotić (1.b)
  2. mjesto- Roza Ivančić, Vid Belavić (1.b)
  3. mjesto- Mihael Zavrtanik (1.c), Gloria Ban (1.a)

2. razredi (od ukupno 16 prijavljenih):

  1. mjesto- Cvita Sušić (2.a)
  2. mjesto- Meri Dunđer (2.b)
  3. mjesto- Lota Rekić (2.a)

3. razredi (od ukupno 10 prijavljenih):

  1. mjesto- Korina Krpina (3.a)
  2. mjesto- Brigita Balić (3.a)
  3. mjesto- Mihael Androić (3.b)

4.razredi (od ukupno 11 prijavljenih):

  1. mjesto- Nina Horvat (4.a)
  2. mjesto- Niko Čače (4.b)
  3. mjesto- Nika Wagner (4.a)

5.razredi (od ukupno 11 prijavljenih):

  1. mjesto- Dora Krpina (5.b)
  2. mjesto- Loreta Balić (5.a)
  3. mjesto- Ivan Lanc (5.a)

6.razredi (od ukupno 5 prijavljenih):

  1. mjesto- Amelie Kuba (6.b)
  2. mjesto- Ivan Kolić (6.a)
  3. mjesto- Gloria Kristić (6.a)

Čestitamo našim učenicima!

Međunarodni dan žena

U ponedjeljak, 8. ožujka u našoj je Školi obilježen Međunarodni dan žena. U obilježavanju su sudjelovali učenici 5. i 6. razreda istražujući o važnim ženama kroz povijest. Uz stručno vodstvo nastavnice povijesti Natali Dujmović izradili su radove u kojima su iznijeli važnost i simboliku žena o kojima su istraživali.

Samo nemojte odustajati od onoga što stvarno želite raditi.
Gdje ima ljubavi i inspiracije, nemojte misliti da griješite
kada u tome ustrajete
.“

Ella Fitzgerald

 SRETAN VAM MEĐUNARODNI DAN ŽENA!

Spelling Bee Contest

U srijedu, 3. ožujka u našoj je Školi održano natjecanje iz slovkanja na engleskom jeziku.

U natjecanju su sudjelovali sljedeći učenici: Šimun Kolić (5. a), Ivan Klobas (5. a ), Korina Antonić (5. a), Klara Drmić (5. a), Loreta Balić (5. a), Juraj Španjol (5. b), Ivano Pulić (5. b), Emanuel Androić (5. b), Jakov Kragić (5. b), Ivan Petrc (5. b), Marta Lerga (5. b), Viktorija Paulić (5. b), Neva Marković (6. a), Ivan Kolić (6. a), Raul Blečić (6. a), Maksimilijan Grabovac (6. a), Jana Matijašić (6. b), Amelie Kuba (6. b), Damijan Bulić (6. b), Luka Mandić (6. b) i Karla Vukonić (6. b).

Pobjedničku grupu 5. razreda činili su Marta Lerga, Viktorija Paulić i Ivan Petrc, a pobjednik cjelokupnog natjecanja u kategoriji 5. razreda je Ivan Petrc.

Pobjedničku grupu 6. razreda činili su Maksimilijan Grabovac, Ivan Kolić i Raul Blečić, a pobjednik cjelokupnog natjecanja u kategoriji 6. razreda je Raul Blečić.

Pohvale i čestitke svim sudionicima i pobjednicima!

Dan ružičastih majica

„Nasilje nije hrabrost!“ – poručuju učenici trećih i četvrtih razreda produženog boravka. Posljednje srijede u veljači obilježili smo Nacionalni dan borbe protiv nasilja nad vršnjacima, svima znan kao Dan ružičastih majica. Ime je dobio po dječaku koji je bio odjeven u ružičastu majicu te je zbog toga trpio vršnjačko nasilje. U znak podrške svim žrtvama nasilja odjenuli smo ružičaste majice. Tog smo dana razgovarali o tome što je  nasilje, kakve vrste nasilja postoje, promišljali kako možemo pomoći da ono prestane i što savjetovati žrtvama nasilja. Učenici su dizajnirali svoje ružičaste majice i svima poslali poruku kako u našoj Katoličkoj osnovnoj školi „Josip Pavlišić“ ne trpimo nasilje.

Izložba 51000 Balthazargrad

Učenici razredne nastave od 16. do 24. veljače 2021. godine posjetili su izložbu 51000 Balthazargrad kao dio programskog pravca Dječja kuća Rijeke 2020 – Europske prijestolnice kulture u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci. Imali su prilike vidjeti najveću izložbu o poznatom Profesoru Baltazaru koja se organizira u produkciji Rijeke 2020 i MMSU-a. Naziv izložbe nastao je zbog grada Rijeke koji je svojim izgledom i atmosferom scenografu Zlatku Boureku bio inspiracija za crtanje Balthazargrada.Svaki je razred uz poštivanje epidemioloških mjera imao svoj termin za posjet uz pratnju svojih učitelja. Prostor izložbe podijeljen je na Svemir, More, Rijeku i Grad kroz koje su uz audio vodstvo i interaktivan sadržaj učenici saznali brojne zanimljive informacije o nastanku Profesora Balthazara i njegovim izumima. Također, pogledali su odabrani crtani film o poznatom profesoru sijede kose i prepoznatljivog šešira. Djelić atmosfere i radosti naših učenika zbog posjeta ovoj prekrasnoj izložbi koja ohrabruje igru i učenje možete vidjeti u videu u nastavku: Baltazargrad.

Naslovna slika

Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva

Slova u glagoljici imaju svoj naziv pa daju i smislenu poruku:
az buky vêdê glagolj dobro est živêti 3êlo zemli – ja koji znam slova govorim da je dobro živjeti na zemlji
Dana 21. veljače obilježava se Dan materinskoga jezika, a 22. veljače obilježava se Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva. Ovaj datum poseban je jer je i spomen na dan tiskanja prve hrvatske knjige 1483. godine – Misal po zakonu rimskoga dvora.
Učenice petih razreda dodatne nastave i učenici šestih razreda obilježili su ove značajne dane razgovarajući o važnosti učenja hrvatskog jezika, očuvanja tradicije i kulturne baštine. Zabavili su se i učili igrajući digitalne igre (oblikovanje glagoljaških slova, igra memorije te rješavanje glagomatike), a na kraju su ispisali svoja imena na glagoljici.
Izvannastavna skupina Mali glagoljaši proslavila je svoj Dan i sve učenike Škole počastila zanimljivom video pričom. Interpretirali su priču Mali glagoljaši i njome ostale učenike upoznali s pojmovima i osobama iz povijesti koje vežemo uz glagoljicu te ih pozvali na izazov iščitavanja poruke pisane glagoljicom.

100. dan škole

Stoti dan škole projekt je koji se tradicionalno obilježava u brojnim europskim zemljama. Na nacionalnoj razini sedmu godinu zaredom obilježavamo ga ostvarujući cilj projekta – okupiti učenike i učitelje osnovnih škola koji su spremni na nacionalnoj/lokalnoj/međunarodnoj razini odabranim sadržajima obilježiti ovaj dan u školi. Dan je zamišljen kao dan bez školskih udžbenika, dan igara i međupredmetnih korelacija i aktivnosti, a svaki razred obilježava ga na svoj način. Stoti dan škole u Hrvatskoj, pa tako i u našoj školi, obilježen je tijekom tjedna od 15. do 19. veljače.Učenici 4. a razreda su povodom 100. dana škole odigrali “potragu za znanjem”. U njihovoj učionici bilo je skriveno 100 papirića na kojima su se nalazili QR kodovi koje je trebalo očitati putem digitalnog uređaja. Iza svakog koda krilo se po jedno pitanje. Cilj ove igre bio je skupiti što više kodova i odgovoriti točno na što više pitanja kako bi se pronašao najuspješniji par učenika u ovoj potrazi. Učenici su se igrom prisjetili što su sve naučili, ne samo u ovih 100 dana škole, već tijekom četiri godine njihova osnovnoškolskog obrazovanja.

Učenici 4. b razreda u petak 19. veljače uživali su u raznim igrama vezanim za broj 100. Trebali su osmisliti 100 riječi koje u sebi sadrže riječ STO (primjerice, STOpalo, triSTO, autoSTOp). Istražili su 100 zanimljivosti o prošlosti RH. Učenici su u paru na tabletima rješavali zadatke iz Matematike (Pisano množenje višeznamenkastog broja dvoznamenkastim brojem). Nakon svih aktivnosti učenici su napravili 100 različitih vježbi iz Tjelesne i zdravstvene kulture te izrezali i obojili šarene naočale. Učenici su uključeni u projekt 100. dan škole Udruge Zvono 2021. na eTwinningu gdje će svoj razredni projekt prijaviti za oznaku kvalitete.

Cilj 100. dana škole je da učenik bude sretan i zadovoljan što je učenik, osviješten koliko puno može naučiti za samo 100 dana i sretan što u svojoj školi uči na inovativan i poticajan način, što je i ostvareno.

Valentinovo

Kao i svake godine u našoj je Školi obilježen dan sv. Valentina. Na taj su dan učenici svih razreda slali simpatična pisma prvih ljubavi i na taj način učili pisanim putem izražavati osjećaje. Također, ove godine smo imali natječaj za najbolju pjesmu koju su pisali učenici. U nastavku donosimo nekoliko fotografija pjesama.

“Nek svud ljubav sja”

Svjetski dan čitanja na glas

Čitanje je za um ono što je vježba za tijelo. S jednim se čuva i jača zdravlje, a s drugim vrlina, koja je zdravlje uma.”

– Joseph Addison

 U srijedu, 17. veljače u Školi smo obilježili Svjetski dan čitanja naglas. Učenici 5. i 6. razreda razgovarali su o važnosti čitanja, svojim čitalačkim vještinama i navikama, a potom uz zabavne igre naglas čitali tekstove na hrvatskom i engleskom jeziku glumeći po zadanim uputama te se pritom dobro nasmijali i zabavili.

 

Rijeka psihologije

U sklopu manifestacije Rijeka psihologije za učenike 6. razreda u Školi je održana radionica „Zarazi se smijehom i zabavom“  pod vodstvom psihologinje Škole Danijele Perić Kosović i razrednica 6. razreda Katije Vrban i Simone Kramar.

Poznato je da smijeh pozitivno djeluje na mentalno zdravlje bez obzira na životnu dob u kojoj se nalazimo. Istraživanja su pokazala da su simptomi stresa blaži što se češće smijemo neovisno o glasnoći i intenzitetu smijeha. Uspješno prevladati stres i teškoće uzrokovane pandemijom, potresima, online nastavom, uz svakodnevni školski stres, nije lagan i jednostavan zadatak, ali važno je znati – nije i nemoguć. Stres ne možemo izbjeći, ponekad ga prate ponašanja koja nam ne pomažu, već nas čine slabijima. Stoga smo zabavom i smijehom pokušali pobijediti stres.

Psihologinja je održala kratko predavanje o stresu i uzročnicima stresa, a učenici su pokazali da se znaju boriti protiv stresa.

U 6. a razredu učenici su pjevali, pričali viceve, pokazivali svoje likovne radove, svirali, plesali i pokazali zavidno geografsko znanje, dok su učenici 6. b razreda dokazali da se u igri krije lijek protiv stresa.

Što učiniti ako si učenik šestog razreda osnovne škole? Možda bi zaraza smijehom u školi pomogla? Onda se zarazi smijehom i pobijedi stres na najbolji način! Pobijedi svoj izazov, zarazi se smijehom i zabavom!

Dan radija

Svjetski dan radija obilježava se 13. veljače u znak sjećanja na 1946. godinu, kada je osnovan radio Ujedinjenih naroda. Tog se dana u radio eteru začula prva poruka koja je glasila: „Ovo su Ujedinjeni narodi. Obraćamo se ljudima svijeta!“ Tijekom vremena radio se mijenja i razvija, no i dalje ostaje najstariji i najdostupniji elektronički medij koji ljude u svim krajevima svijeta informira, obrazuje i zabavlja.

Na zabavan način obilježili smo i ovaj datum u našoj Školi. Učenici trećih i četvrtih razreda su se interaktivnom sličicom upoznali s važnim sastavnicama radija i doznali što je sve potrebno za snimanje uspješnih radijskih emisija te reklama. U ulozi radijskih voditelja i urednika okušali su se i sami uz pomoć svojih učitelja.

Učenici 3. a razreda snimili su radijsku emisiju u kojoj su nas izvijestili o važnim događanjima u Katoličkoj osnovnoj školi „Josip Pavlišić“, a potom su nas opustili veselim ritmovima i čitanjem poezije. Učenici 3. b razreda odlučili su nas izvijestiti o sportskim događanjima u prostoru Škole, intervjuirati uspješne sportaše u svom razredu i predstaviti Školu. Učenici 4. a razreda promišljali su o reklamiranju pa su odlučili snimiti reklamu o Školi. Učenici 4. b razreda odvažili su se snimiti radio dramu. U nastavku pogledajte i poslušajte što smo sve pripremili.

Budi netko drugi

Veljača je u našoj Školi zbilja bila vesela. Tijekom dva tjedna, svakoga su se dana u nekom razrednom odjelu pekle palačinke te su djeca tada imala priliku doći u školu odjeveni kao netko drugi. U te dane smo kroz pjesmu i ples te ukusne palačinke, u veseloj i opuštenoj atmosferi, razvijali ljubav učenika prema tradiciji i kulturi našega kraja te poticali njihovu kreativnost i maštovitost. Također smo jačali i njihovo samopouzdanje i međusobnu povezanost potičući ih da svojim riječima pojasne i opišu koga ili što predstavljaju te time pokušaju osvojiti naklonost ostalih učenika koji su svojim izborom nagradili najmaštovitije i najkreativnije predstavljanje. Dana 15. veljače održao se još jedan dan pod nazivom „Budi netko drugi“, no ovaj put na razini cijele škole. Ideje su i ovaj put bile originalne i maštovite, a događaje smo dokumentirali i veselim fotografijama.

Više pogledajte u galeriji: Budi netko drugi 2021.

 

Gospa Lurdska

Ujutro 11. veljače iz ponekih se učionica čula pozdravna pjesma Gospi „Prečisto srce Marijino“.   Učitelji su upoznali učenike sa svjedočanstvom siromašne djevojčice Bernardice:

„…Jednog dana pođoh k obali rijeke Gave brati drva s dvije djevojčice, kadli začuh nekakav šum. Okrenuh se k livadi, ali ne vidjeh da bi se stabla iole micala. Nato podigoh glavu i ugledah pećinu. I opazih Gospođu odjevenu u bijele haljine: bila je obučena u bijelo i opasana plavim pojasom, a na svakoj je nozi imala žutu ružu, iste boje kao i njezina krunica…“

Cilj je bio posvijestiti učenicima na koji nas način Gospa čuva, na koji nas način gleda kao svoju djecu te bdije nad nama.

Nakon doručka svi su učenici Škole zajedno s učiteljima molili deseticu krunice s nakanom za sve bolesnike, posebno bolesnike našega grada te su nakon molitve pisali i svoje osobne nakane te ih prinosili Gospi.

Bio je to zaista dirljiv trenutak sabranosti i poniznosti koju su djeca pokazala prema Majčici.

Tijekom dana učenici su gledali film ili isječke iz filma „Bernadettina pjesma“, pjevali su i likovno stvarali.

Ravnateljica nam je ponudila svetu vodu iz Lourdesa koju smo rado prihvatili te se njome i blagoslovili.

Neka nas sve naša Gospa prati, svojim plaštem obgrli i zagovara kod Gospodina.

Učenici nagrađenig razreda u kinu

U petak, 5. veljače učenici nagrađenih razreda u našem školskom natjecanju “Najljepša božićna učionica”, 2.a i 3.b sa svojim učiteljima posjetili su CineStar Rijeka te uživali u svojim zasluženim nagradama. 2.a gledao je film Ukradena princeza dok je 3.b uživao u filmu Duša. Filmovi su na učenike ostavili snažan dojam o čemu svjedoče njihove izjave nakon odgledanoga.

Dječja razina smotre LiDraNo

Dana 28. siječnja u našoj je knjižnici održana školska razina smotre LiDraNo na kojoj je sudjelovalo petnaest učenika:

  1. Gloria Ban, 1.a
  2. Maro Tomašić, 1.b
  3. Roza Ivančić, 1.b
  4. Antonija Turato, 1.b
  5. Rita Ivošević, 1.b
  6. Meri Dunđer, 2.b
  7. Korina Pažin, 3. b
  8. Niko Čače, 4.b
  9. Eva Belavić, 4.b
  10. Lara Mandić, 4.b
  11. Lucija Derenčinović, 4.b
  12. Kai Perušić, 4.b
  13. Katarina Vergilas, 4.b
  14. Valentina Spinčić, 4.b
  15. Ivona Šonje, 4.b

Učenici su s uzbuđenjem izveli uvježbane recitacije pred članovima stručnog povjerenstva – knjižničarkom Ivom Brozić Mance i učiteljicama Katijom Vrban i Ivanom Vojtek. Podrška su im bili njihovi mentori – učitelj Jure Kaurloto te učiteljice Martina Simonetti, Tonka Babić, Marta Oroz, Danijela Stojaković i Barbara Stipetić.

Pohvale svima na sudjelovanju, trudu i lijepim izvedbama!

Prvašići u prometu

Simpatični prvašići ovoga su tjedna učili o prometnim pravilima. Osim što su vrijedno radili u učionicama, bili su vrlo aktivni i u praktičnom dijelu nastave. Na kraju su sa svojim učiteljima zapjevali pjesmicu o semaforu i zaključili kako je u prometu sigurnost na prvome mjestu.

Projektni petak u produženom boravku: Izrada hranilica za ptice

Suživot ljudi i ptica posljednjih desetljeća sve je prisniji. Zbog ljudskih aktivnosti poput krčenja šuma mnoge ptice ostaju bez prirodnog staništa te sve češće obitavaju u gradovima i našim vrtovima. Vrstama koje ne sele zimsko je razdoblje osobito teško zbog slabe dostupnosti hrane i niskih temperatura. Ove zimske dane učenici u produženom boravku (3.a, 3.b, 4.a i 4.b) iskoristili su kako bi napravili hranilice za ptice stanarice. Učenici su 22. siječnja sa svojim učiteljicama izradili tri vrste hranilica te ih postavili u školskom dvorištu.

Za izradu hranilica učenici su koristili:

–          masnoću (ptice najviše vole loj, ali možete upotrijebiti i svinjsku mast)

–          hranu za ptice (najbolje je nabaviti gotovu u specijaliziranim trgovinama)

–          dodatne sastojke kao npr. sjemenke suncokreta, kikiriki (ne smije biti pržen ni zasoljen, već samo izvađen iz ljuske i usitnjen), zobene pahuljice, krušne mrvice, izmrvljeni ostaci sira, sjemenke korova koje možete pronaći i u vlastitom vrtu

–          češere

–          vezice i vreće

–          tuljke WC papira

Učenici su za izradu bili iznimno motivirani te jedva čekaju vidjeti ptičice koje neće moći odoljeti njihovim poslasticama!

Humanitarna akcija “Od djece djeci”

SOLIDARNOSTI NA DJELU

Na inicijativu roditelja, ali i djelatnika naše Škole, u Tjednu solidarnosti koji je trajao od 8. do 15. prosinca 2020. godine, uključili smo se u humanitarnu akciju „Od djece djeci“ u kojoj smo prikupljali novčana sredstva za kupnju darova djeci Dječjeg doma „Ivana Brlić Mažuranić“ u Lovranu. Od prikupljenih novaca svaki razred Škole kupio je pojedinom djetetu Doma božićni dar s ciljem nesebičnog pomaganja tijekom božićnih blagdana. Osim poklona, učenici su djeci Doma napravili i izradili prigodne čestitke. Zbog epidemiološke situacije darove su predali: učiteljica razredne nastave Sandra Vagaja, profesorica Ingrid Wolf Stefan, vjeroučitelj Dario Perković te dvije učenice Škole, učenica razredne nastave Nola Žiković te učenica predmetne nastave Doriana Capan.

Poštovani roditelji, draga naša djeco!

Još jednom hvala Vam od srca na predivnoj akciji koju smo zahvaljujući vašem plemenitom srcu s danom 22. 1. 2021. zaključili. Dječica Doma dočekala su nas ozarenih i nasmijanih lica s gromoglasnim „Hvala!“.

Kao Škola, iznimno smo ponosni koliko smo se u ovoj akciji ujedinili, s najvažnijim ciljem, a to je pomoći onome kome je pomoć potrebna.

 „Ne traži velike stvari, samo radi male stvari s velikom ljubavlju.“ Majka Tereza

Moj dan s Gospom

Tijekom mjeseca prosinca uza sve lijepe i važne dane koje smo slavili, proveli smo jedan mali projekt pod nazivom „Moj dan s Gospom“. Svakoga dana Gospa je putovala iz razreda u razred te bila prisutna u jednom razrednom odjeljenju tijekom cijelog nastavnog dana. Učenici su pjevali, molili, pisali svoje molitve i zahvale te ih izgovarali na glas, izrađivali strip te pisali pjesme. Krunice koje su samostalno izrađivali, koristili su u molitvi Gospine krunice tog istog dana te su pjevanjem Marijanskih pjesama punim srcima slavili našu Nebesku majku.Moj dan s Gospom

Gospa jednom bila

i stalno se krila.

U šetnju jednom pošla

i u svijet došla.

Sretnem jednom ja Gospu.

Gospa i ja šetamo po svijetu

kao dame male

obišle svijet kao mame.

Umorne smo bile.

Navečer smo došle kući.

U ponoć ovu zaspale smo mi

kao mali leptirići.

Katarina Vergilas, 4.b

 

Molitva zahvale učenice 4.a razreda:

Sveta Gospo moli za nas, kao što mi molimo tebe u poteškoćama. Pomogni nam u školi i daj nam mudrosti. Pomogni nam da te stavljamo uvijek na prvo mjesto. Hvala ti na prekrasnom danu i na obitelji. Budi u našim srcima.

 

Vjerujemo da je naša Nebeska Majka tijekom ovih divnih dana ogrnula svoj Nebeski plašt nad svima nama, nad svu našu djecu i sve djelatnike naše škole, te nam je štit u obrani od svega onog što nas može snaći.

Marijo, pomoćnice kršćana, moli za sve nas!

Završna produkcija Plesne skupine “Krila”

Sve učenice 4.a razreda pohađaju izvannastavnu aktivnost Plesnu skupinu Krila koja je i ovo polugodište aktivno radila. Pod vodstvom svoje učiteljice Morene Poljančić upoznale su se s različitim vrstama plesova, a kao završnu produkciju uvježbale su koreografiju na pjesmu „Jerusalema“ Master KG-a koja je zabilježena videom.

Plesačice i njihova učiteljica svima žele čestit i blagoslovljen Božić, uspješnu i zdravu novu 2021. godinu uz obilje mira i ljubavi.

Veseli prvašići

Veseli prvašići,
Mali razdragančići,
Digli ruke složno u glas
Napravili frite i činke u čas.
Omastiše svoje brke,
I bez straha i frke
Odoše na praznike.❤

Razredna priredba 2b

Veseli anđeli i pastiri iz KOŠ-a pozdravljaju sve, sve ljude dobre volje.
2b šalje ljubav, mir i dobro svima.

Slikovnice za dom sv. Ane

U okviru projekta „20 DANA DOBROTE“ učenici 2. b i 3. a razreda proveli su aktivnost prikupljanja slikovnica. Svaki učenik je donirao jednu ili više svojih slikovnica koje su darovane štićenicima Doma sv. Ane. Slikovnicama su priložili i prigodnu čestitiku koju su sami izradili te im poželjeli sretan i blagoslovljen Božić.

Dan škole

Dan škole, 5. u nizu, proslavljen je 9. 12. 2020.  na petnaestogodišnjicu preminuća nadbiskupa Josipa Pavlišića. Škola nosi njegovo ime s ponosom, a odluka je to sadašnjeg nadbiskupa Ivana Devčića – osnivača i utemeljitelja prve riječke katoličke osnovne škole.

Slavlje je bilo veliko, ali omeđeno Covid zadanostima. Učionice su blještale u božićnom sjaju, u središnjem holu vrtio se video uradak učiteljice Marijane Miškulin – 5 godina unazad kroz fotodokumentaciju i pjesmu. Pjevalo se, častilo, vrijeme provodilo u igri, aktivnostima i zanosu. U 11.00 sati započela je sv. misa u Katedrali. Vodio ju je riječki nadbiskup, a mogla se pratiti i u Školi online vezom. Prisustvovali su predstavnici učenika, učitelja i roditelja, dakle ograničen broj pozvanih, a zbog provedbe epidemioloških mjera u crkvama. No, usprkos Covidu, bilo je svečano i dostojanstveno. Nadbiskup se dirljivo prisjetio 5 zajedničkih godina provedenih s Josipom Pavlišićem, a svi su uzvanici položili 15 bijelih svijeća na njegov grob.

Ravnateljica je na ploču položila snježni, zimski aranžman – cvijeće koje uvodi u adventus – razdoblje radosnog iščekivanja skore proslave Isusova rođenja.

Učenike i djelatnike u školi je pričestio p. Ivan Dominik Iličić koji je u Katedrali imao zaduženje glavnog tehničkog izvršitelja. Škola je zahvalna dragom i predanom pateru na pomoći oko obilježavanja njenog 5. rođendana.

Na kraju sv. mise predstavljena je mini-slikovnica učiteljice Martine Simonetti o životu i radu Josipa Pavlišića. Učiteljica Simonetti je i autorica i ilustratorica knjižice Zlatni krugovi Josipa Pavlišića.

Obljetnice u nizu: 5 godina Škole, 15 godina od preminuća mons. Josipa Pavlišića i 20 godina od biskupskog posvećenja nadbiskupa Ivana Devčića pratila je novinarka HRT-a Ivana Bilen Perić koja je iz KOŠ-a imala direktno javljanje u emisiju Dobro jutro Hrvatska.

Možemo biti ponosni i zadovoljni, a najsretniji pak zbog neizmjerno veselih učenika danas, 9. 12. 2020. Tome je pridonio i natjecateljski zanos oko biranja najljepše božićne učionice.

No, treba sačekati rezultate do posljednjeg dana u ovom polugodištu…

Školski medni dan

Naša Škola uključila se u program Školski medni dan koji organizira Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju.

S učenicima prvih razreda tijekom prosinca održane su radionice o važnosti i značenju pčelarstva, o nastanku meda te važnosti konzumiranja meda u prehrani.
Učenici prvih razreda na dar su dobili staklenku meda i edukativnu slikovnicu Pčelica Jelica.

Tra-la-la doć će sveti Nikola

U katoličku osnovnu, sv. Nikola došao je 4. 12. 2020. i obećao djeci da će i 6. 12. proći kroz njihove domove. I raspored  omiljenog sveca, omela je  korona vladavina. Sv. Nikola, svakom je djetetu poklonio adventski kalendar – čokoladice u datumskim  prozorčićima. Bio je u svakoj učionici s vjeroučiteljem i ravnateljicom. Vjeroučitelj je razgovarao s učenicima o svecu Nikoli, a sv. Niko je uglavnom bio tih zbog crvene maskice na licu i bradi. Poštivao je epidemiološke mjere, zadržao se kratko u svakom razredu i bio ganut dočekom. 1a iznenadio  ga je stihovima “Sveti Niko svijetom šeta, traži djecu svoju…”  Pjevali su prvaši uz  gitarsku pratnju učitelja Jure K. Ravnateljica je nosila ukrašene šibe, i po komad ostavljala u učionici Sv. Nikola je smatrao da te šibe nisu trebale, Crkva ih je zabranila još u 12.st., a da su KOŠ-učenici zlatna, dobra djeca. Podsjetimo, sv. Nikola je zaštitnik djece, a cijelog svog života borio se protiv nepravde. Ravnateljica je pojasnila da su šibe ukras, simbol njihove zlatosti i blagdanske bajke.

Vieni Gesu

Danas je bio predzadnji dan snimanja pjesme VIENI GESU kojom će učenici i djelatnici Škole čestitati svom osnivaču mons. Ivanu Devčiću 20 godina nadbiskupovanja, novom biskupu koadjutoru Mati Uziniću dobrodošlicu, a cijelom svijetu miran i sretan Božić.
Autor video uratka je fra Ivan Dominik Iličić, a pjeva cijela Škola.
S današnjeg snimanja:

Kićenje bora

Učenici naše Škole, zajedno sa svojim učiteljima i učiteljicama, pobrinuli su se za ukrašavanje božićne jelke. Spremni dočekujemo nadolazeći blagdan Božića. Ništa nas neće pmesti; ni Covid ni crijevne viroze, ni upale grla. Pjevamo i veselimo se.

Fotonatječaj 4.b razreda

Mjesec studeni i nepovoljna epidemiološka situacija bila je motiv da učenici 4.b iskoriste predivne jesenske boje i svoje fotoaparate i mobitele za fotografiranje. Kratkom edukacijom naučili su nešto više o kadru i planu snimanja fotografije te krenuli „loviti“ svoj idealan kadar fotografije. Učenici su svoje fotografije postavljali u ClassDojo aplikaciju od čega je složena virtualna izložba radova koju možete pogledati na poveznici: Fotonatječaj

Cilj malog fotonatječaja bio je upoznati učenike s fotografijom te nagraditi one najkreativnije. Izbor nije bio lak, ali stručni žiri odlučio je da nagradu dobiva Lara Mandić, Pjerina Kalajžić te Matilda Zulle. Bravo za male fotografkinje.

Dabar 2020.

Natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja – Dabar održano je u osnovnim i srednjim školama Republike Hrvatske od 9. do 13. studenoga 2020. na CARNET-ovom sustavu MOOC. Jubilarno 5. natjecanja Dabar u RH, svim učiteljima i nastavnicima ove godine ponudilo je natjecanje Dabroučitelj 2020. Online natjecanje se sastoji od niza izazovnih zadataka koje su napisali stručnjaci iz pedesetak zemalja. Iako se rješavanje zadataka temelji na informatici, mogli su se rješavati i bez informatičkog predznanja.U našoj školi natjecanje Dabar za učenike održalo se:

-9. studenoga,  za 1. i 2. razred (10 učenika) – uč. Barbara Stipetić
-11. studenoga,  za 5. i 6. razred (8 učenika) – uč. Ana Marija Antunović
-13. studenoga, za 3. i 4. razred (8 učenika) – uč. Danijela Stojaković

Za sve sudionike natjecanja pripremljene su digitalne značke i diplome koje samostalno preuzimaju iz sustava mooc.carnet.hr. Svi učenici dobili su i digitalne značke.

Oni najbolji (10% najboljih u svakoj kategoriji) dobili su i diplomu i značku za izniman uspjeh na natjecanju.
U našoj školi u 10% najboljih su Cvita Susić i Niko Pulić. Čestitke!

Glazbeni festival “Sveta Cecilija”

Sveta Cecilija, zaštitnica je glazbe i glazbenika, posebno onih koji svojim glazbenim umijećem pridonose ljepoti svete mise i drugih liturgijskih slavlja. Spomendan svete Cecilije, slavimo 22. studenog, a mi smo ga u našoj školi proslavili u tjednu od 23. do 27. studenog prigodnim, sad već tradicionalnim glazbenim festivalom. Na glazbenom festivalu, koji se ove godine zbog epidemioloških mjera odvio unutar razrednih odjeljenja, sudjelovali su prijavljeni učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda. Učenici su odabrali i uvježbali pjesmu za nastup (solo izvedba, u paru ili  manja grupica) te su baš poput pravih malih zvjezdica, u posebno odjevenim modnim kombinacijama zasjali na pozornici pod svjetlima reflektora. Učenici 1.a razreda čak su za kraj izveli i dvije zajedničke pjesme. Učenike je ocjenjivao pravedan i ozbiljan stručni žiri čiju su ulogu prihvatili prijatelji iz razreda, a ulogu voditelja preuzeli su učitelji i učenici. Učenici pjevači svojim su iznimnim talentima, kreativnim nastupima i ogromnom ljubavlju koja proizlazi iz svakog pojedinačnog djeteta pokazali koliko se s glazbom i uz glazbu može, te koliko nas pozitivno, nasmijano, poletno i radosno glazba uvijek pokreće.Nagrađeni učenici:

1.b Antonija Turato i Matea Lukarić, Mara Tomulić, Luka Matoković i Rita Ivošević

1.c Lucija Ivić, Petra Božić i Marija Puljić, Rafael Brnas, Mara Rahelić i Lucia Urem, Roko Badurina i Franck Žgombić

2.a Mislav Maslać i Josip Mijatović, Chiara Picco, Mia Cazin, Leona Bašić i Lucia Šarac, Nola Žiković i Cvita Sušić

2.b Meri Dunđer i Mara Dušić, Luka Martinović, Tibor Komadina, Gabriel Petrc i Emanuel Vratović

3.a Rahela Marčelja, Brigita Balić i Rafaela Kuba, Leona Vidak i Dorija Večerina, Brigita Balić

3.b Ivano Ćosić, Anđelo Puljek i Petar Radić, Mihael Androić, Andrija Gorjanac i Karlo Vuković

4.a Nika Wagner, Jakov Maračić i Ivan Mjeda, Mia Nikolić

Za kraj ove lijepe glazbene priče što reći osim, ČESTITAMO NAŠIM PREKRASNIM SLAVUJIMA i upamtimo „Gdje nestaju riječi, glazba progovara!”.

Više pogledajte u fotogaleriji: Sv. Cecilija

Obilježavanje Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

„Bio sam tih i miran grad.
Slušao sam žubor dviju rijeka.

Slušao sam šume i žitna polja

I pjesmu mladića u ranu jesen

o berbi vinograda…

Žamor mladenački i smijeh dječji

Tekao je mojim ulicama i sokacima.

Jedne, već davne, jeseni kasne

Zalepršale prve pahulje…

Utihnuo žubor, žamor i smijeh.

Ulicama mojim odjekivala danima

strahotna pucnjava…

Slomili mi ruke i zgazili tijelo moje.

Samo mi srce veliko ostalo.

Zovem se VUKOVAR! „

Učenici Katoličke osnovne škole Josip Pavlišić 17. studenog obilježili su Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. Obilježavanje je proteklo u zajedničkoj molitvi učenika i učitelja na Svetoj misi, polaganjem lampiona i odajom minute šutnje – počasti na glavnim stepenicama Škole. Učenici su gledali video-projekciju snimanu u Hrvatskom državnom arhivu u Zagrebu, u kojem ravnatelj Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog rata dr.sc. Ante Nazor objašnjava što se dogodilo s Vukovarom na početku Domovinskog rata i zašto 18. studenog imamo nacionalni praznik kojim obilježavamo Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje.

Prema podacima vukovarske Opće bolnice, koja se ujedno smatra i srcem obrane grada, tijekom agresije na Vukovar stradale su 1624 osobe, od kojih je do sloma obrane grada stradalo njih 905, a među njima i 12 djece. Bolnica ima podatke o ranjavanju 1219 osoba među kojima je bilo i 30 djece. 25. kolovoz 1991. pamte svi Vukovarci. Tog su dana pripadnici bivše JNA i srpskih paravojnih postrojbi krenuli u opći tenkovsko-pješački napad, a bitka za Vukovar završila je 18. studenoga. Obrana grada je slomljena. Vukovar je branilo oko 1800 pripadnika Zbora narodne garde i policije, te dragovoljaca HOS-a koji su tijekom obrane grada ustrojeni u 204. vukovarsku brigadu HV-a. U koncentracijske logore odvedeno je 7 000 zarobljenih hrvatskih branitelja, među kojima je bilo i civila. Iz grada je prognano 22 000 Hrvata i stanovnika neke druge nesrpske nacionalnosti. Sudbina 487 hrvatskih branitelja još nije poznata.

Jedan od najprepoznatljivijih simbola obrane Vukovara u Domovinskom ratu 1991. je vukovarski Vodotoranj. Na Vodotornju nalazi se čak 640 vidljivih ratnih rana, ali unatoč silini napada i svakodnevnog granatiranja srpskih i JNA snaga, vukovarski Vodotoranj ‘odbio se srušiti’. Vodotoranj je obnovljen i svoja je vrata otvorio 31. listopada. 18. studeni – dan je to kada se svake godine ujedini cijela Hrvatska. Neka se nikada ne zaboravi – grad heroj!

Tekst pripremila: Natali Dujmović, prof.

Dječji tjedan

Povodom Dječjeg tjedna, učenici Škole, izrađivali su autoportrete i portrete učitelja.

Izložba radova nalazi se u hodnicima Škole.

Stručni skup – trajna formacija, Rijeka

Ovogodišnji Stručni skup – godišnja formacija svih djelatnika katoličkih škola, održana je u Katoličkoj osnovnoj školi 16. listopada 2020., s dodatkom 21. listopada 2020. Sudjelovalo je 35 djelatnika (učitelji i stručni suradnici). 16. listopada 2020., na Stručnom skupu odrađena su dva predavanja; Isus – liječnik i Škola kao prostor razvoja osobnog, socijalnog i profesionalnog identiteta učenika. Radionica je bila vrlo konstruktivna, a posebice kvalitetno i potrebno ocjenjujem raspravu i dijalog nakon poslušanog predavanja prof. dr. sc. Josipa Burušića, istraživača obrazovanja i voditelja u Znanstvenom centru izvrsnosti za školsku efikasnost i školski menadžment Instituta Ivo Pilar. Rasprava i radionica su trajale nepredviđeno dugo (skoro puna 2 sata), tako da je odluka Skupa bila da se treće predavanje posluša unutar Učiteljskog vijeća koje je održano 21. listopada 2020. I nakon snimljenog predavanja Pozitivna komunikacija kao temelj za dobru suradnju, razvila se „pozitivna komunikacija i dijalog“ koji je trajao nepredviđeno dugo. Za zaključiti je da su predavanja i radionice bili kvalitetni i da je ovakav oblik rada, stručnog osposobljavanja i trajne formacije, izvrstan oblik osnaživanja djelatnika katoličke škole.

Dan zahvalnosti za Božja dobročinsktva

I ove godine u našoj smo školi na svečan način obilježili Dan zahvalnosti za Božja dobročinstva. Budući da je 28. nedjelja kroz godinu bila posvećena zahvalnosti za plodove zemlje, odlučili smo petak 16. listopada posvetiti razmišljanju o svemu onom što od Boga primamo, a često mu zaboravimo zahvaliti. Od rana jutra učenici su donosili najrazličitije slasne pripravke koje su svojim rukama marljivo radili. Trudeći se zamijesiti kruh, ispeći kolač, mafin ili kiflicu učenici su naučili kako je potrebno vrijeme, znanje i trud da bismo svakoga dana imali hranu na stolu. Kako sve ne bi ostalo samo na blagovanju vlastitih delicija, tokom cijelog smo tjedna u školi upriličili humanitarnu akciju skupljanja hrane i potrepština. Budući da se nismo mogli svi zajedno okupiti u holu škole, kako je bio običaj prijašnjih godina, mons. Sanjin Francetić – naš revni duhovnik, obišao je svaki razred. Učenicima je uputio prigodnu riječ i blagoslovio donesenu hranu. Kako bismo ipak osjetili zajedništvo cijeli je program emitiran uživo i svi su učenici u svojim razredima mogli pratiti svečani blagoslov prikupljenih dobara. Po završetku akcije sve što je prikupljeno donirali smo socijalnoj samoposluzi „Kruh svete Elizabete“.

Svjetski dan jabuka

Jabuka se smatra jednom od najzdravijih voćnih vrsta. Poznato je da se njenim svakodnevnim konzumiranjem može spriječiti pojava mnogih zdravstvenih poteškoća i bolesti. Imajući u vidu blagodati ovog ukusnog i zdravog voća, organizacija Common Ground je 1990. godine u Londonu započela s održavanjem Dana jabuka. S vremenom su i drugdje u svijetu tradiciju obilježavanja Dana jabuka prihvatile brojne škole i udruge promičući na taj način važnost jabuke u zdravlju i prehrani ljudi.

Učenici naše Škole već tradicionalno obilježavaju Svjetski dan jabuka. Od ponedjeljka 19.10. bavili su se raznovrsnim i zanimljivim aktivnostima. Svaki razred imao je svoje zadatke koje je uspješno i s veseljem izvršavao.

U razrednoj se nastavi jabukama u čast pjevalo, plesalo, recitiralo, čitale su se pjesme i priče, izrađivali plakati i slikale slike, odigravali igrokazi i računali matematički zadatci.

Ni predmetna nastava nije zaostajala s obilježavanjem Dana jabuka. Učenici 5. i 6. razreda skupljali su recepte, pekli kolače, radili pokuse te bili vrlo uspješni u literarnom stvaralaštvu.

Organizatorice aktivnosti, učiteljice Ingrid Wolf Stefan, Andrea Dujmešić Kopić, Jelena Mandić i Marijana Janeš zahvaljuju svim učiteljima, roditeljima i učenicima koji su pomagali i svojim idejama i sudjelovanjem uveličali taj dan.

Posebnu zahvalu upućujemo kuharu naše Škole, gospodinu Ivanu, koji nam je pomogao da skuhamo slastan, ukusan i nadasve zdrav kompot od – jabuka!

Više pogledajte u galeriji: Dan jabuka 2020.

 

Svjetski dan kravate

Dana 16. listopada 2020. u našoj Školi obilježen je Svjetski dan kravate. Učenici su izrađivali personalizirane kravate.

Tjedan svemira

Tijekom tjedna svemira koji se obilježava od 4. do 10. listopada učenici naše Škole sudjelovali su brojnim aktivnostima u kojima su proučavali svemir.

Učenici prvih razreda upoznali su se s našom galaksijom putem radionica i filmova o svemiru. Proučavali su nebeski svod, crtali planete, izrađivali teleskop te pratili kretanje planeta uz ples i pokret.

Učenici drugih razreda su pomoću globusa i svjetiljke učili o izmjeni dana i noći, slušali priče i iskustva astronauta. Održane su i likovne radionice na kojima su učenici slikali Sunčev sustav, astronaute, svemirske letjelice ili planete po izboru.

Učenici trećih razreda su se prisjetili svih poznatih sadržaja, slikali planete i izradili Sunčev sustav. Naučili su ponešto o zviježđu. Proučavali su likove na nebeskom svodu. Tako su pokušali u razredu prikazati raspored zvijezda u Malom medvjedu, Velikom medvjedu, Risu, Zmaju i Žirafi. I Mali glagoljaši okušali su se u istome te su stvarali svoja zamišljena zvježđa u obliku glagoljičnoh slova.

U 4.a učenici su gčedali dokumentarni film Enciklopedija svemira putem kojeg su spoznavali o beskonačnom prostoru koji nas okružuje. Na likovnoj radionici oslikavali su mistično zvijezdano nebo i planete Sunčevog sustava.

Na izvannastavnoj aktivnosti Kazalište sjena učenici četvrtih razreda na neobičan i zanimljiv način obilježili su Svjetski tjedan svemira. Učenici su upoznati s mjesečevim mijenama zornim prikazom. Mjesečeve mijene su posljedica okretanja Mjeseca oko planeta Zemlje te su tako i učenici pomoću grafoskopa kao izvora svjetlosti (Sunce), lopte (Mjesec) i svojih malih glavica (Zemlja) mogli vidjeti sjenu koja pada na Mjesec (loptu) ovisno o položaju Zemlje. Učenici su zajedno sa svojom mentoricom Barbarom Stipetić izradili i lutke mjesečevih mijena pomoću plastičnih čaša, selotejpa, marketa i tako s malim svjetiljkama stvorili osam mjesečevih mijena.

S velikim interesom nastavljamo učiti i istraživati o velikoj nepoznici zvanoj svemir.

 

Kino u školi

Baš ovaj petak
prvašići su imali super dan.
U veseloj učionici,
s maskicama na licu
oduševljeno su pogledali
pravu filmsku priču.
Projekciju animiranog filma
omogućilo nam je Art kino,
bilo nam je uzbudljivo,
uz kokice ukusno i fino.
Gordon i Paddy filmu je ime,
zanimljiva priča, likovi i rime.
Poučan i napet jako,
o ljubavi i prijateljstvu iz njega
može naučiti svatko.

Posjet Astronomskom centru Rijeka

Dana 5. listopada 2020. godine učenici 6.a i 6.b razreda u pratnji učiteljice prirode i školske pedagoginje, a u sklopu izvanučioničke nastave posjetili su Astronomski centar Rijeka.

Ovaj jedinstveni centar popularizira razne znanstvene djelatnosti, a prvi je i jedini astronomski centar u Hrvatskoj koji ima i zvjezdarnicu i planetarij, koji je ujedno i jedini digitalni planetarij u Hrvatskoj.

Planetarij je dovršen 2009. godine. Tamo se u ležećem položaju promatra nebo iznad glave i otkrivaju nove tajne astronomije. Ujedno planetarij je i jedna od velikih turističkih atrakcija u Rijeci.

Dok su učenici 6.a bili na predavanju učenici 6.b bili su u planetariju

U prvoj je grupi za učenike pripremljeno predavanje o planetima Sunčevog sustava, popraćeno ppt prezentacijom, dok su istovremeno učenici druge grupe sjedili u mračnoj prostoriji planetarija gledajući edukativni film Neukrotivi Svemir- izvor života. Po završetku filma razgovarali  smo o nastanku Svemira i teoriji velikog praska.

Na predavanju smo pričali o svakom planet Sunčevog sustava pa smo naučili puno novih zanimljivosti.

Preporučile bi svima da posjete Astronomski centar jer su predavanja vrlo poučna i prikazana na zabavan način.

Jana Matijašić  6.b

Amelie Kuba 6.b

Dan učitelja

U kao uzor,
Č kao čast,
I kao iskrenost,
T kao točnost,
E kao emapatija,
Lj kao ljubav…
Sve to jedan učitelj mora imati,
u njegovu razredu sve mora štimati.
Brojke i slova,
đake naučiti mora.
Prijateljstvu i brizi
i da život nije uvijek izzy,
usmjeravati ih stalno mora
i uvijek biti zanimljiv i fora.
Da taj posao nije lak,
ne treba vam nikakav znak.
Ljubav i sreću on daje,
Učitelj u đačkom srcu ostaje i traje!

Svjetski dan tablice množenja

Dana 2. listopada s početkom u 11,30 sati u našoj je Školi, kao i u brojnim školama diljem svijeta, obilježen Svjetski dan tablice množenja – World Multiplication Table Day.

To je bila izvrsna prilika da se naši učenici okušaju u brzom množenju i odaberu najboljeg stručnjaka u poznavanju tablice množenja.

Ove godine najbolji poznavatelj tablice množenja je učenik Ivan Lanc iz 5. a razreda, na drugom je mjestu učenik Matej Božić iz 6. b razreda, a treće su mjesto podijelili: Lara Brkić iz 4. a razreda,  Ivan Štemberger iz 5. b razreda i Maksimilijan Grabrovac iz 6. a razreda. Učenici koji su zauzeli prva tri mjesta dobili su prigodne nagrade.

Organizatorice natjecanja, učiteljice Simona Kramar i Marijana Janeš svim su učenicima podijelile prigodne značkice, a  učenicima koji su bez greške množili i potvrdu s nazivom stručnjak u tablici množenja.

Čestitamo svim sudionicima ovogodišnjeg natjecanja i veselimo se sljedećem iduće godine!

Dan hrvatske policije

Mihael, Gabriel i Rafael tri su biblijska anđeoska imena. Izvorna značenja imena su, kako je to često u drevnim istočnim kulturama, rečenice, svojevrsne definicije nositelja imena: Mi-ha-el znači Tko je kao Bog?, Ga-bri-el – Bog je jak, a Ra-fa-el – Bog iscjeljuje, liječi.

Učenici prvih razreda obilježili su blagdan sv. Mihovila, zaštitnika vojnika i policajaca, ljekarnika, trgovaca i pekara.

Prigodnom izradom znački, kapa i lisica, sa našim prvašićima poigrali smo se policajaca i raspravili o važnosti policije u svakodnevnom životu i održavanju reda u društvu.

Obilježavanje Tjedna gluhih i nagluhih osoba – projekt Film svima

Učenici trećeg razreda 24. rujna 2020. obilježili su Tjedan gluhih i nagluhih osoba u tradicionalnoj suradnji s Udrugom Filmaktiv te Udrugom gluhih i nagluhih Primorsko-goranske županije koja traje već treću godinu za redom. Prvotni je plan bio posjet udruzi i sudjelovanje u projektu Film svima (projekciji filma te radionici znakovnog jezika), no obzirom na trenutne mjere opreza zbog epidemiološke situacije, u navedenom projektu učenici 3.a i 3.b razreda sudjelovali su online u svojim razrednim odjeljenjima. Ljubazni članovi udruge potrudili su se organizirati ovaj događaj u specifičnim uvjetima, pa su tako naši učenici u svojim razredima gledali projekciju poznate dječje filmske uspješnice Vlak u snijegu uz tumača za znakovni jezik, nakon čega su sudjelovali u kratkoj radionici znakovnog jezika naučivši neke od najzanimljivijih riječi i rečenica iz odgledanog filma. Ovim se putem iznimno zahvaljujemo našim domaćinima na organizaciji i snalažljivosti te zajedno nastavljamo podizati svijest o potrebama gluhih i nagluhih osoba u odgoju i obrazovanju, ali i u svakodnevnom životu.

 

*Poveznica na članak projekta Film svima:

https://filmsvima.com/novosti/2020/zapocelo-peto-izdanje-programa-film-svima-2332/

Svjetski dan sadnje stabla

Ja sam toplina tvog doma i ognjišta
u hladnim zimskim noćima,
prijateljski hlad i štit od vreline
ljetnoga sunca.

Ja sam drvo tvoje kolijevke,
sljeme tvoje kuće, daska tvojeg stola,
postelja na kojoj spavaš
i odmorište vječnog počinka.

Khalil Gibran

Koliko puta prođemo pored stabla, a da ga i ne primjetimo.  Ono je znak života i obnove prirode. Od davnina stablo krije duboku simboliku. U Bibliji se pravedna čovjeka poistovjećuje sa stablom zasađenim pored vode tekućice, lišće mu nikad ne vene, sve što radi dobrim urodi.

U današnje vrijeme, kada čovjek već pomalo instinktivno teži materijalizmu, stablo je posebno ugroženo. Uništava se prekomjernom sjećom kako bi bile izgrađene tvornice i kako bi čovjek dobio još koji prostor za sebe. Pluća planete potrebno je obnavljati, štiti i brinuti o njima, stoga se 21. rujna u svijetu obilježava Svjetski dan sadnje stabla.

Učenici 2.a i 2.b uključili su se u obilježavanje ovoga dana, posadili su svoja stabla i obećali da će brinuti o njima. Potaknulo ih se da preuzimaju odgovornost za okoliš i budućnost. Vjerujemo da hoće, jer su iz priče za dobrojutro, naučili da i stablo ima srce.

Matematičko natjecanje “Klokan bez granica”

Dana 17. rujna 2020. g. učenici naše Škole sudjelovali su u međunarodnom matematičkom natjecanju pod nazivom „Klokan bez granica“, koje je proljetos, zbog nastave na daljinu, bilo odgođeno. Organizator je udruga „Klokan bez granica“, koja okuplja predstavnike velikog broja europskih zemalja, a čiji je cilj popularizacija matematike i širenje osnovne matematičke kulture među mladima.

U našoj su Školi u natjecanju sudjelovala 52 učenika raspoređena u tri kategorije: Pčelice (2. razred), Leptirići (4. razred) i Ecolier (4. i 5. razred). Zadatci su bili raznovrsni i poredani po težini, a za svaki zadatak bilo je ponuđeno 5 odgovora od kojih je samo jedan ispravan.

Natjecatelji su dali sve od sebe kako bi točno riješili zadatke i svrstali se u 10% najboljih natjecatelja  imajući na umu i sam moto natjecanja koji glasi: bez selekcije, eliminacije i finala.

Misa za početak školske godine

Nova školska godina započela je u „novom normalnom“ ruhu. Uz brojne izazove kako organizirati nastavu, poštujući sve epidemiološke preporuke, iskrsnuo je još jedan – kako organizirati misu za početak školske godine. No, iako se činilo nemoguće, znali smo da je Bogu sve moguće i krenuli smo u smišljanje rješenja. Palo nam je na pamet kako u brojnim velikim crkvama postoje projekcije misa u bočnim lađama jer vjernici ne vide oltar. Zaključili smo kako imamo rješenje. U jednu praznu učionicu donijeli smo oltar i ambon, naš duhovnik mons. Sanjin Francetić pobrinuo se za oltarnik i liturgijsko posuđe. Postavili smo kameru i misa je mogla početi. Svaki je razred u svojoj učionici pratio misu putem projektora. Po završetku mise svi koji su bili za pričest, dolazili su poštujući razmak. Radosno krećemo u novu školsku godinu, vodeći brigu jedni o drugima i moleći za što skoriji prestanak pandemije.

Svjetski dan prve pomoći

Svjetski dan prve pomoći obilježava se svake druge subote u rujnu, a ove je godine to 12. rujna.

Ovaj važan datum posvećen je širenju svijesti o važnosti prve pomoći pri spašavanju ljudskih života. Za razliku od medicinske pomoći, prvu pomoć primjenjuju svi koji se kao očevici zateknu na mjestu nesreće. Ona je početni korak u spašavanju ljudskog života, smanjenju invaliditeta i povećanju izgleda za preživljavanje.

Potaknut užasnim scenama patnje nakon bitke kod Solferina, trgovac Henry Dunant organizirao je 1859. civilnu operaciju spašavanja, ponajviše ozlijeđenih žena i djevojaka. Angažirao je lokalno stanovništvo te osigurao sva potrebna sredstva, materijale i terenske ambulante za pomoć unesrećenima.

Prve kutije prve pomoći namijenjene građanstvu pojavile su se 1888. godine inspirirane brojnim ozljedama željezničkih radnika u SAD-u, a prvi tiskani Priručnik prve pomoći izlazi 1901. u Americi.

Sjećanje na bitku kod Solferina inspiriralo je Međunarodnu federaciju društava Crvenog križa i Crvenog polumjeseca da 2000. godine uvede obilježavanje Svjetskog dana prve pomoći.

Orijentacijski pregled

 Nakon što na mjestu nesreće utvrdimo da je pristup unesrećenoj osobi siguran, pristupamo orijentacijskom pregledu kojim se procjenjuje stanje unesrećenog. Pregled uključuje:

  • stanje svijesti
  • disanje
  • rad srca
  • moguće krvarenje i
  • znakove šoka.

Prioriteti pružanja prve pomoći

 Nakon orijentacijskog pregleda određujemo prioritete pružanja prve pomoći. Najprije pomažemo onima koji:

  • jako krvare (zaustavljanje krvarenja),
  • bez svijesti su (bočni položaj),
  • ne dišu i ne radi im srce (oživljavanje).

To se zove redoslijed neodgodive prve pomoći.

Tečajevi za prvu pomoć

 U našoj zemlji Crveni križ ovlašten je za provedbu tečajeva prve pomoći za građanstvo. Više informacija doznajte na službenoj stranici Crvenog križa www.hck.hr. Telefonski broj hitne medicinske službe glasi 194, a možete ga nazvati u slučajevima kada je izravno ugrožen život unesrećene osobe.

Hrvatski olimpijski dan

Dana 10. rujna 2020. godine u našoj Školi obilježili smo Hrvatski olimpijski dan. Učenici razredne nastave dan su započeli pričom o olimpijskom junaku te proveli vrijeme u razgovoru o onome što znaju o olimpijskim igrama. Sjetili su se i nekih naših hrvatskih olimpijaca. Svi učenici naše škole odjenuli su bijele majice te su ih samostalno obilježili olimpijskim krugovima, simbolom olimpijskih igara te na taj način utisnuli svoj pečat u značaj, što je ujedno motivacija i poticaj za tjelesnom aktivnošću i zdravom načinu života svima nama. Svaki je razred sa svojim učiteljem aerobnom aktivnošću obilježio ovaj dan uz poštivanje svih propisanih mjera.

Učenici 4.b preuzeli nagradu Hrvatskih voda

Na adrese nagrađenih i pohvaljenih škola u natječaju „Najmlađi za vode Hrvatske 2019 – 2020“ stigli su pokloni Hrvatskih voda. Učenici 4.b za natječaj izradili su edukativno-interaktivnu slikovnicu „Možeš i ti“ te njome oduševili žiri. Svaki učenik dobio je kapu, majicu, poster, raspored sati te slikovnicu Voda i čovjek.

Na žalost, ova cijela godina je bila nepredvidiva i sve nas je korona pogodila na razne načine. Planovi o svečanoj podjeli nagrada povodom Svjetskog dana voda, kako se to radilo svih prethodnih godina u ožujku, pali su u vodu. Stoga su pokloni za nagrađene i pohvaljene radove dostavljani poštom, kako bi se izbjegli kontakti i tako umanjila mogućnost širenja virusa.

Uz navedene nagrade poklanja se i  besplatna edukativna ekološka predstava „Voda je život“ kazališne družine Daska iz Siska, koju za sada nisu u mogućnosti realizirati, ali kada se steknu uvjeti ista će se izvesti.

Prvi dan nastave

 


Arhiva događanja