Školska knjižnica

Knjige su naše najtiše i najvjernije prijateljice, najlakše je doći do njih, daju najmudrije savjete i najstrpljivije su učiteljice.

(Charles W. Eliot)

 

Naša školska knjižnica započela je s radom u školskoj godini 2017./2018 i bila je smještena u suterenski prostor. Od ove školske godine (2020./2021.) knjižnica je preseljena u novi, funkcionalniji prostor na prvom katu škole.

Knjižnični se fond stalno popunjuje i podijeljen je na:

-učenički fond

-učiteljski fond

-referentnu zbirku

-časopise

Učenici, učitelji i roditelji  mogu pristupiti on-line katalogu naše školske knjižnice na ovoj poveznici https://os-josipp.zaki.com.hr kako bi provjerili koje knjige imamo u našem fondu i jesu li Vam dostupne.

Knjižnica je mjesto susreta, razmjene informacija, učenja i opuštanja. Svi su dobrodošli u našu školsku knjižnicu!

Naša školska knjižnica dobila je svoju virtualnu verziju. Namijenjena je svima – učenicima, učiteljima, roditeljima…

U ovim izazovnim vremenima najviše će koristiti onima koji nisu u mogućnosti fizički doći u knjižnicu. Sadržaji virtualne knjižnice donose ponešto za svakoga i kontinuirano se nadopunjuju. Slobodno mi predložite sadržaje koji vas zanimaju. “Uđite“ u našu virtualnu knjižnicu, čitajte, gledajte, istražujte…Svi ste dobrodošli!
Više na poveznici: Virtualna knjižnica

  • „Volim čitati jer me čitanje ispunjava“ – Jana Matijašić, 3.b.
    „Volim čitati jer me čitanje ispunjava“ – Jana Matijašić, 3.b.
  • „Željela bih da sva djeca na svijetu znaju čitati.“ – Gloria Kristić, 3.a
    „Željela bih da sva djeca na svijetu znaju čitati.“ – Gloria Kristić, 3.a
  • Tri dana nemoj čitati knjige i tvoje će riječi izgubiti ljepotu. (Kineska poslovica)
    Tri dana nemoj čitati knjige i tvoje će riječi izgubiti ljepotu. (Kineska poslovica)
  • Kaži mi što čitaš, reći ću ti tko si! (portugalska)
    Kaži mi što čitaš, reći ću ti tko si! (portugalska)
  • Znaš da si  pročitao dobru knjigu kada okreneš zadnju stranicu i osjetiš se pomalo kao da si izgubio prijatelja. (Paul Sweeney)
    Znaš da si pročitao dobru knjigu kada okreneš zadnju stranicu i osjetiš se pomalo kao da si izgubio prijatelja. (Paul Sweeney)

RADNO VRIJEME ŠKOLSKE KNJIŽNICE ZA KORISNIKE:
Svaki dan do 13:00 ili 14:00 (ovisno o dežurstvu)

KNJIŽNIČARKA: Iva Brozić Mance, mag. bibl.

RAD ŠKOLSKE KNJIŽNICE U UVJETIMA BOLESTI COVID- 19.

  • Broj korisnika koji istodobno mogu boraviti u prostoriji knjižnice  je ograničen na 6 korisnika istovremeno.
  • Nakon ulaska u knjižnicu korisnici moraju obavezno dezinficirati ruke.
  • Obavezno je pridržavanje propisanog razmaka od 2 metra između pojedinih osoba u knjižnici.
  • Aktivnosti u knjižnici provoditi će se uz poštivanje epidemioloških mjera.

PRAVILA KORIŠTENJA I UVJETI POSUDBE:
Pravilnikom o radu školske knjižnice utvrđeno je da su korisnici školske knjižnice svi učenici, učitelji, stručni suradnici i svi djelatnici škole.

  1. Upis u školsku knjižnicu je besplatan.
  2. Posudba je moguća tijekom radnog vremena školske knjižnice, osim u vrijeme održavanja pedagoških akcija, nastavnih sati i književnih susreta.
  3. U školskoj knjižnici odjednom se mogu posuditi najviše dvije knjige na rok od 30 dana.
  4. Korisnici knjižnice moraju pravovremeno vratiti posuđene knjige. Ukoliko knjige nisu vraćene na vrijeme, knjižničar će ih opomenuti.
  5. U vrijeme ljetnih praznika knjižnična građa se ne posuđuje jer se provodi revizija fonda.
  6. Svesci referentne zbirke ne mogu se posuditi izvan prostora knjižnice, već se njima koristi u čitaonici.
  7. Korisnici su dužni čuvati knjižničnu građu od svakoga oštećenja. Ukoliko se utvrdi da je netko jako oštetio knjigu za vrijeme posudbe ili je knjigu izgubio, dužan je kupiti istu knjigu u zamjenu za oštećenu ili izgubljenu knjigu.

Lektire u elektroničkom obliku

Objavljena je internet stranica na kojoj učenici mogu besplatno preuzeti lektire u elektroničkom obliku (pdf ili pub) te ih čitati na svojim tabletima ili pametnim telefonima.

Klik na poveznicu: www.HRlektire.com

Lektira u knjižnici 1. a

Dana 26. travnja 2022. godine učenici 1. a razreda imali su lektiru u knjižnici. „Plesna haljina žutog maslačka“, autorice Sunčane Škrinjarić im se svidjela, dojmio ih se stari pauk koji je cijeli život bio sam i zao, ali se promijenio što su učenici jako lijepo povezali s Biblijom, kako se ljudi mijenjaju te da im se uvijek treba oprostiti. Također im se svidio i glavni lik maslačak koji je bio tužan zbog plesa i haljine koju nije imao, ali je na kraju bio jako veseo i sretan.

Učenici su nakon razgovora o knjizi oslikali svoje omiljene prizore iz knjige, a kako izgledaju njihovi radovi, možete pogledati u galeriji slika.

Bilo nam je jako lijepo, kreativno i zanimljivo!

Lektira u knjižnici 1. b

Dana 2. svibnja 2022. godine učenici 1. b razreda okupili su se u knjižnici kako bi imali lektiru u knjižnici. Knjigu koju smo pročitali bila je „Pale sam na svijetu“, danskoga autora Jensa Sigsgaarda. Učenicima se djelo jako svidjelo, ali većina je zaključila da ne bi voljeli sami ostati na cijelome svijetu jer bi im nedostajali obitelj i prijatelji te bi im, nakon nekog vremena, bilo dosadno. Ipak, zamislili su što bi im se najviše svidjelo kad bi bili sami te su to i oslikali. U galeriji slika možete pogledati kako izgledaju ideje što se sve može raditi kad si sam na svijetu.

Bilo nam je lijepo i zanimljivo.

Lektira 4. b u knjižnici

Dana 3. svibnja 2022. godine u knjižnici su se okupili učenici 4. b razreda povodom lektire u knjižnici. Knjigu koju su učenici pročitali bila je „Knjiga o džungli“, autora Rudyarda Kiplinga. Djelo im se djelomično svidjelo, bilo im je pomalo dosadno te im je žao što nije cijela priča o dječaku Mogliju, već ima više priča koje nisu podjednako zanimljive.

Ipak, primijetili su da ima biblijske potke u pripovijetci o tuljanu koji je izveo svoju obitelj i prijatelje (narod) na drugo mjesto gdje ih nisu mogli ljudi ubijati radi krzna.

Zadatak koji su učenici kreativno riješili bio je pronaći u različitim izvorima i medijima (časopisi, enciklopedije te izvori na Internetu) podatke o životinjama koje su likovi priča te oslikati i napisati ukratko što su pronašli na plakatima. Na kraju su učenici mogli uzeti sa sobom križaljku o životinjama iz djela koja se nalazi u časopisu „Moj planet“.

Radove učenika možete pogledati u galeriji slika.

Bilo nam je poučno i kreativno!

Lektira u knjižnici

Dana 26. svibnja 2022. godine učenici 2. b razreda imali su lektiru u knjižnici. Djelo koje su pročitali bio je „Pinokio“, Carla Collodija. Knjiga im se svidjela, bila je zanimljiva i duhovita, a zadatak koji su imali bio je napraviti lutkicu Pinokija ili nacrtati strip. Bilo nam je zanimljivo, kreativno i veselo, a kako je izgledalo, možete pogledati u galeriji slika.

Istog dana, 26. svibnja 2022. godine učenici 4. a razreda poslušali su priču „Lav  i pustinjski miš“ autorice Nade Zidar-Bogadi. Priča im je bila zanimljiva i poučna, a nakon kratkog razgovora o njoj, učenici su sami osmislili svoju priču kao da su oni neki lik iz djela. Nastali su maštoviti i izvrsni radovi, a kako je izgledala lektira u knjižnici 4. a razreda, možete pogledati u galeriji slika.

 

LEKTIRA U KNJIŽNICI

Dana 1. ožujka 2022. učenici 6. a razreda imali su lektiru u knjižnici. Nakon pročitane bajke „Sretni Kraljević“, Oscara Wildea razgovarali smo o djelu. Učenici su zaključili da knjiga ima biblijskih elemenata; žrtvovanje Kraljevića podsjeća ih na žrtvu Isusa Krista te smatraju da je Lastavić velikodušan i iznimno požrtvovan. Priča se većini razreda svidjela, neki su tijekom čitanja i plakali jer tužno završava.

Kreativni zadaci kojima smo se bavili bili su osmisliti plakat za najavu filma te izraditi brošuru o mjestu gdje je Lastavić htio otići. Tako su učenici saznali zanimljive informacije o Egiptu, naučili koje se znamenitosti mogu posjetiti te kako izgledaju čuvene sfinge.

Bilo nam je zanimljivo i poučno, dok njihove radove možete pogledati u galeriji slika.

 

Dana 4. ožujka 2022. godine učenici 3. b razreda imali su lektiru u knjižnici. Knjiga koja ih se veoma dojmila je „Dnevnik Pauline P.“, autorice Sanje Polak. Svoje dojmove rado su podijelili s knjižničarkom, a neki od njih su da je knjiga zanimljiva, vesela te da ih je često nasmijala, ali i da ima mudre misli. Također, smatraju da je Paulina duhovita, zaigrana i nestašna djevojčica koja ponekad bude i pomalo zločesta prema svojim prijateljicama, ali se na kraju ipak pomiri s njima. Na pitanje vode li i oni dnevnik lijepih misli, neki učenici odgovorili su da ponekad pišu.

Nakon kratkog razgovora o knjizi, učenici su izrađivali stripove prema navedenom djelu, dok su neki mudre misli koje su im se najviše svidjele zapisali i ilustrirali. Radili su u grupama, a knjiga ih je toliko zainteresirala da žele pročitati i nastavke Pauline P.

U galeriji slika možete pogledati kako je izgledala naša kreativna lektira u knjižnici.

 

Dana 23. ožujka 2022. godine učenici 2. a razreda imali su lektiru u knjižnici. Nekima se djelo „Palčica“ Hansa Christiana Andersena svidjela, dok je drugima bila preduga i dosadna. Nakon kratkog razgovora o bajci, učenici su imali zadatak da osmisle i nacrtaju naslovnicu knjige. Tako su nastale maštovite slike, neki su zamislili da je bajka modernija te da Palčica ima mobitel, dok su drugi osmislili Palčicu u tradicionalnom ruhu. Kako izgledaju slike Palčice i naša kreativna lektira u knjižnici, možete pogledati u galeriji slika.

 

Dana 31. ožujka 2022. godine učenici 3. a razreda imali su lektiru „Dnevnik Pauline P.“, autorice Sanje Polak u knjižnici. Nakon uvodnog razgovora o knjizi u kojem smo saznali da im se djelo iznimno sviđa, da im je najbolje do sada, kako je Paulina jedna nestašna djevojčica koja češće slijedi srce, a ne razum, učenici su imali zadatak napraviti strip koristeći se knjigom. Nastali su prekrasni radovi koji su ukrasili našu knjižnicu, a kako oni izgledaju, možete pogledati u galeriji slika.

 

Na dan šale, 1. travnja 2022. učenici 2. c razreda imali su lektiru „Sretne priče“ autorice Mile Željeznjak. Nakon što su poslušali tri zanimljive priče, učenici su kratko porazgovarali o njima. Priče su im se svidjele jer su neobične te su ih rado naslikali na crtežima. Našle su se na papirima neobične točke, slova i olovke. Kako je izgledala lektira u knjižnici 2. c razreda, možete pogledati u galeriji slika.

 

Radionica prijateljstva u 1.a razredu

Njegovanje prijateljstva iznimno je važno, to zna i 1.a u našoj školi. Kakav bi mogao biti pravi prijatelj? Kakve osobine on ima? Na to pitanje učenici su odgovarali da se pravi prijatelji ne tuku, ne svađaju, pomažu jedan drugome te da su iskreni, ne lažu, zahvalni su na prijateljstvu koje njeguju. Dana 7. ožujka 2022. godine prijatelji i prijateljice iz 1.a razreda okupili su se u knjižnici te su prvo poslušali pjesmu „Pita od koje se skače od sreće“, autorice Danijele Pavlek (iz djela „Knjiga recepata za pilotiranje kroz djetinjstvo), potom su izradili recepte za prava prijateljstva te ih ukrasili simbolima mira, ljubavi i sreće koji asociraju na prijateljstvo.

Bilo nam je zanimljivo, poučno i lijepo.

U galeriji slika možete pogledati kako izgledaju recepti za prijateljstvo 1.a razreda.

Klik na književni link – pisci govore

Hrvatski školski muzej predstavlja Klik na književni link – pisci govore, seriju susreta s poznatim književnicima za djecu i mlade, s ciljem poticanja čitanja.

Poznati pisci govore o svojem djetinjstvu, školovanju, književnim počecima, najdražim knjigama iz djetinjstva, o vlastitim čitateljskim navikama, otkuda dobivaju inspiraciju za svoja djela i dr.

Klikom na poveznicu, upoznat ćete Pavla Pavličića, Darka Macana, Sanju Pilić, Siliviju Šesto te brojne druge pisce.

 

 

Hrvatski školski muzej – YouTube

 

radionica izgubljeni FlegiRADIONICA POVODOM SVJETSKOG DANA ZAŠTITE ŽIVOTINJA

Svjetski dan zaštite životinja obilježava se 4. listopada u svim zemljama od 1931. godine kad je održana konvencija ekologa u Firenci. Ujedno taj dan se slavi i kao Dan sv. Franje Asiškoga, svetca zaštitnika životinja te predstavlja praznik svih ljubitelja i zaštitnika životinja. Cilj ovog dana je upozoriti na položaj ugroženih životinja i važnost njihove zaštite.

Povodom toga, u našoj smo školskoj knjižnici održali edukativnu radionicu za prve razrede. Učenici su se upoznali sa životom sv. Franje kroz zanimljive priče. On je životni primjer koji nas potiče na ispravan odnos prema svim živim bićima. Knjižničarka je pročitala slikovnicu Izgubljeni Flegi, a učenici su dobili zadatak nacrtati nastavak priče. Tijekom veselog, aktivnog i zabavnog druženja puno toga smo naučili.

Slikovnicu Izgubljeni Flegi možete pročitati i u digitalnom obliku: https://www2.pgz.hr/download/flegi/mobile/index.html#p=2 pod pokroviteljstvom Primorsko-goranske županije (KRAS).

RUJAN U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

(POSJET PRVIH I TREĆIH RAZREDA)

Knjige su naočale kroz koje gledamo svijet. (Eduard von Feuchtersleben)

Tijekom rujna školsku su knjižnicu posjedili učenici trećih razreda, a po prvi puta i učenici prvih razreda.

Učenici trećih razreda ponovili su svoje znanje o školskoj knjižnici te rješavajući zadatak Da sam ja školski knjižničar/ka, dali pregršt zanimljivih ideja koje bismo mogli primijeniti u našoj knjižnici.

Učenici prvih razreda naučili su razliku između knjižnice i knjižare, što se radi u školskoj knjižnici te da svaka knjiga ima svoje mjesto. Kroz zanimljiv igrokaz koji su sami osmislili, nekolicina učenika 3.a razreda pokazala je prvašima kako se lijepo ponašati (prema knjigama i osobama koje borave u knjižnici). Knjižničarka je pročitala slikovnicu autora Mladena Kušeca Pozdravi su lijepe riječi i podijelila im informativni letak o školskoj knjižnici. Bilo je to veselo i ugodno druženje, a učenici su mogli naučiti da nas čitanje vodi u druge svjetove, da čitanjem možemo mnogo toga naučiti i postati bolji ljudi.

Dan hrvatske knjige

Dana 22. travnja odlukom Sabora Republike Hrvatske od 1996. godine obilježava se Dan hrvatske knjige u spomen na Marka Marulića koji je toga datuma 1501. godine dovršio Juditu.

U školskoj su knjižnici tim povodom učenici 2. a razreda stvarali svoju slikovnicu. Glavni lik slikovnice Klokan Kiki našao se tako u mnogim zanimljivim pustolovinama. Učenici su uz priču napravili i pripadajuću ilustraciju. Kako je sve nastajalo, možete vidjeti na fotografijama.

Međunarodni dan dječje knjige

„Ako želite da vam djeca budu inteligentna, čitajte im bajke. Ako želite da budu još inteligentnija, čitajte im još više bajki.“ 

Albert Einstein

Međunarodni dan dječje knjige obilježava se svake godine da bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. Kao datum obilježavanja izabran je rođendan Hansa Christiana Andersena (2. travnja), danskog pisca najljepših bajki svijeta.

Stvaranje navike čitanja i druženja s knjigom potrebno je poticati od najranije dobi. Stoga smo taj dan u knjižnici obilježili čitanjem Andersenovih bajki učenicima prvih razreda.

Učenici petih i šestih razreda dodatne nastave hrvatskog i engleskog jezika proučili su biografiju Hansa Christiana Andersena te razgovarali o svojim najdražim knjigama, autorima, likovima te pisali ideje za stvaranje vlastitih priča za djecu.

 „Možda nema dana našeg djetinjstva koje smo tako ispunjeno živjeli od onih koje smo proveli s omiljenom knjigom.“

                                                                                       Marcel Proust

Za kraj donosimo video uz rođendan kampanje “Čitaj mi!”: Čitaj mi.

Poštarska bajka

Učenici 2. b razreda u knjižnici su obrađivali lektiru Poštarska bajka Karela Čapeka. Nakon razgovora o pročitanom učenici su čitali pisma koja su pisali svojim prijateljima. Knjižničarka im je pokazala primjerke poštanskih marki koje knjižnica posjeduje te su dobili zadatak izraditi vlastitu marku za svoje pismo. Bilo nam je lijepo, zabavno i poučno.

Kino u knjižnici

U četvrtak, 4. ožujka naša je knjižnica nakratko postala kinodvorana. Art kino je u sklopu programa Škola u kinu omogućilo gledanje filmova onlineStoga su učenici 4. b razreda s učiteljicom Barbarom Stipetić odgledali animirani film Priče iz davnine (Neva, Stribor, Potjeh i Regoč). Na taj su se način zabavili, ali i ponovili znanje o pročitanoj lektiri.

Prvaši i školska knjižnica

U mjesecu listopadu, po prvi puta u školsku knjižnicu dolaze učenici prvih razreda. Tako je bilo i ove školske godine. Učenici su upoznali knjižničarku, prostor knjižnice te kako se odnositi prema knjižničnoj građi. Kroz priču Neobična knjižnica knjižničarka ih je upoznala sa pravilima ponašanja u knjižničnom prostoru. Učenici su s veseljem prolistali knjige, slikovnice i časopise. Bili su puni pozitivnih dojmova i s nestrpljenjem iščekuju ponovni dolazak u knjižnicu.

Listopad u školskoj knjižnici

U listopadu se obilježava  Mjesec školskih knjižnica i Mjesec hrvatske knjige. Stoga je u našoj  školskoj knjižnici to bilo veselo i živo razdoblje.

Ovogodišnja tema Mjeseca školskih knjižnica Put do zdravlja i dobrobiti realizirana je sa učenicima petih razreda koji su odslušali sat knjižničnog odgoja i obrazovanja pod nazivom Medijska pismenost. Razmišljali smo o tome kako u ovom izazovnom vremenu biti i ostati zdrav, a pri tom ostati informiran na ispravan način.

Ovogodišnje obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige pod motom Razlistaj se! posvećeno je našem planetu Zemlji, a povodom 50. obljetnice obilježavanja Dana planeta Zemlje. Tema je ostvarena kroz radionice u kojima su sudjelovali učenici od drugog do četvrtog razreda. Učenici su izrađivali straničnike od raznoraznih materijala (novina, ostataka vune, konca, dugmadi i sl.) Na taj način naučili su kako  ponovno upotrijebiti već korištene stvari.

Nekolicina učenika šestih  razreda, sudjelovala je u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja – „Istraživači planeta Z.“ koji je ove godine prilagođen novonastaloj situaciji- umjesto čitanja knjiga, trebalo je istražiti online izvore informacija. Pobjednici se biraju metodom slučajnog odabira te oni sudjeluju u javnom izvlačenju glavne i utješnih nagrada koje ove godine prate temu Mjeseca hrvatske knjige. Ponosni smo što je naš učenik, Ivan Skračić jedan od pobjednika. Čestitamo!


Školska knjižnica – arhiva

Aktivnosti i događanja u knjižnici
Lektira