INTEGRIRANI TJEDAN „PLODOVI ZEMLJE“

Fijuk vjetra,
šušanj lista,
šumski smeđi kesten.
To je jesen!

U listopadu, mjesecu koji u potpunosti pripada jednom od najbogatijih godišnjih doba – jeseni, učenici 2. a i 2. b razreda obilježavali su integrirani tjedan „Plodovi zemlje“.

Kao što je i jesen bogata plodovima, tako je i taj čitav tjedan bio bogat raznim aktivnostima. Učenici su sa svojim učiteljicama tijekom radionica učili, stvarali, mijesili, pekli, kuhali, slikali, pjevali i istraživali.

Tjedan je započeo izradom domaćih keksića koje su marljivo pripremali i pekli kako bi njima razveselili i darivali beskućnike u Prihvatilištu „Ruže sv. Franje“. Beskućnike su posjetili u sklopu integriranog tjedna te su ujedno započeli i s realizacijom projekta „Anđeli čuvaRi“. U Prihvatilištu za beskućnike, osim darivanja, pomogli su u čišćenju suhe lavande te su, na odlasku od korisnika, na dar dobili mirisne vrećice koje će ih podsjećati na ovaj posjet.

Integrirani tjedan je nastavljen radionicom izrade tjestenine, koju je održala Admira Eibek poznatija pod imenom Ada, riječka poduzetnica, koja stoji iza brenda PAŠTAda. Učenici su puno naučili o nastanku pašte te se i sami okušali u izradi mašnica, raviola, rezanaca, barčica, pljukanaca, pici… Bili su vrlo motivirani te su osim isprobavanja, postavljali i brojna pitanja o izradi pašte kod kuće. Poslijepodne su i okusili paštu nakon pripreme slasne carbonare koju su radosno pripremali.

Mjesec listopad je mjesec koji u voćnjacima krije obilje plodova. Mi smo se odlučili za jabuku, kraljicu voća. Uz pomoć učiteljica, učenici su ispekli ukusne pite i kolače kojima su se počastili za užinu. Cijela škola mirisala je na jesen!

Učenice 2. a razreda pripremile su prezentacije o plodovima jeseni: maslini i grožđu. Donijele su plodove i proizvode. Tako su učenici imali prilike kušati maslinovo ulje, grožđe, suhe grožđice te piti sok od grožđa.

Uz sve te aktivnosti čitav tjedan su se izrađivali likovni radovi na temu jeseni i plodova jeseni, ukrašavali su se panoi, pjevale pjesme i čitale priče na istu temu.

Naš integrirani tjedan zaokružili smo terenskom nastavom u Delnice. U jutarnjim satima našli smo se na željezničkom kolodvoru te se uputili vlakom u Delnice. Šarene boje jeseni pratile su nas na putu. U Delnicama smo posjetili „Popovićev mlin“, naučili puno toga o starom mlinu koji je u davna vremena služio za mljevenje žitarica i izradu brašna. Osim razgledavanja mlina, učenici su imali i radionicu izrade tijesta. Aktivnost u mlinu završila je pjesmom i plesom uz obilje veselja i dječjeg smijeha. Nakon mlina obišli smo Delnice, zadržali se kod srna koje smo hranili ostacima našeg kruha te plodovima koje smo ponijeli sa sobom. Slobodno vrijeme i odmor proveli smo u parku u kojem su se učenici družili i opustili. Prepuni dojmova vratili smo se u Rijeku.

Zahvalni za sve darove i plodove koje nam je Otac darovao, možemo reći da smo uživali u bogatom posljednjem tjednu mjeseca listopada.

DAN U DELNICAMA

Ja i moj razred išli smo u mlin vlakom. Drago mi je što sam upoznala mlinara. Naučila sam da jedan mlin pokreću dva željezna valjka, a drugi dva velika kamena. Mlin ima tri lifta i izgrađen je prije 100 godina. Zatim je mlinar izabrao dva pomagača. To smo bili Luka i ja. Zatim sam ja uključila mlin i ubacila kukuruz u mlin. Mijesili smo tijesto. Bilo mi je jako lijepo. Nakon toga smo imali disko. Bilo je jako zabavno. Pozdravili smo se s mlinarom. Išli smo u park i hranili srne i jelene lopatare. Zatim smo ručali. Nakon toga smo se igrali dok nismo morali kući. Te večeri kada sam došla kući mami i tati sam sve ispričala. Rekla sam mami i tati: Bilo mi je divno, prelijepo! Gospodin nas je jako lijepo proveo kroz dan. Učiteljice su nam omogućile divan dan.

Lorka Valentić, 2. b

IZLET U DELNICE

U četvrtak sam krenuo s razredom u Delnice. Put je bio dug i uzbudljiv. Vozio sam se vlakom. Kad smo stigli u Delnice prvo sam posjetio mlin. U mlinu je bio gospodin koji mi je pokazao kako radi mlin. Osim toga mogao sam kupiti suvenir. Nakon toga išao sam gledati srne i jelene. Učiteljica Sandra nam je pričala o jelenu lopataru. Nakon razgleda životinja posjetili smo vidikovac i zatim smo se igrali dva sata u parku. Na stanici smo čekali vlak. Vožnja je opet bila duga i uzbudljiva. Došli smo na stanicu gdje su  nas preuzeli roditelji te smo im ispričali što smo sve doživjeli. Najdraže mi je bilo kad smo gledali srne i jelene.

David Radošević, 2. a