Uloga roditelja u vrednovanju i u nastavi na daljinu

shutterstock_70036357Poštovani roditelji,

hvala vam na dosadašnjoj uspješnoj suradnji tijekom nastave na daljinu. Imamo povjerenja u vas da ćete nam biti podrška i u području vrednovanja i ocjenjivanja. Svima nam je na prvom mjestu dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu. S obzirom da smo svi u novoj vrsti nastave važno je da svi – učitelji, učenici i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge.
Roditelji trebaju uočiti da se vrednovanje ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavni pokazatelj znanja, već da treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad…) i da računaju da će nastavnici i to uzimati u obzir. Aktivnost učenika se može vrednovati i preko domaćih zadaća, online diskusija i slično. Naravno, prilagođeno uzrastu i nastavnom predmetu.

U svakom predmetu – u predmetnoj nastavi, moguće je napraviti i 1 složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada i slično, i takav se rad može vrednovati posebnom rubrikom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Dakle, barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici. Predmeti koji imaju satnicu od 4 sata i više (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dvojbu oko zaključne ocjene, ili ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za predmete s tjednom satnicom od 3 sata (Engleski jezik) usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan ili nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjena.

Za razrednu nastavu dovoljno je pratiti aktivnost učenika.

Zaključno, odluke se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji te stalno možemo očekivati promjene nekih odluka koje sigurno neće biti na štetu učenika.

Još jednom, hvala na dosadašnjoj suradnji, vjerujemo da ćemo period vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi na daljinu odraditi na dobrobit svih.

 

Učitelji, nastavnici, stručni suradnici i ravnateljica