Lidrano 2024.

Veljača je za učenike naše Škole bila u znaku smotre LiDraNo. Vrijedni mentori i učenici pripremali su različite scenske igre, pjesme, monologe, dijaloge te pisali literarne radove u sklopu svakodnevnog odgojno-obrazovnog rada. Na školskoj razini za scenske nastupe sudjelovalo je ukupno 37 učenika nižih razreda, dok su učenici predmetne nastave, s obzirom na manju konkurenciju prijavljenih, odmah išli na gradsku razinu. Stručno povjerenstvo (Katija Vrban Banko, prof., Ivana Vojtek, prof., Marija Brezac Kumburić, prim.mag.educ., Dajana Weiss, prim.mag.educ., Ivana Kabalin, prim.mag.educ., Martina Simonetti, dipl.uč.) imalo je težak zadatak: odabrati najbolje među najboljima. Odabrano je 20 učenika za gradsku razinu smotre. Osim njih, na LiDraNu je sa scenskim nastupima sudjelovalo još 9 učenica predmetne nastave te 21 učenik s literarnim izrazima, što čini sveukupno 50 učenika. Strpljivo i predano mentorirale su ih njihove učiteljice hrvatskoga jezika, na čemu im od srca čestitamo!

Na gradsku razinu smotre ukupno je prijavljeno 286 učenika i učenica iz OŠ i SŠ, 109 mentora iz 42 osnovne i 12 srednjih škola s područja Primorsko-goranske županije. Učenici naše škole osvojili su srca stručnog povjerenstva. Tri su učenice odabrane za županijsku razinu: Sara Stilin (1. razred), Rita Šimetić (1. razred) i Hana Hauptfeld (4. razred).

U ponedjeljak, 26. veljače, održana je županijska razina smotre LiDraNo u riječkom Circolu. Županijsko povjerenstvo činili su: Vladimir Andrić, glumac i državni izbornik za scenski izraz; Melita Adany, učiteljica razredne nastave OŠ SE San Nicolo; Nikolina Hrga, dramska pedagoginja,; Jelena Lopatić, glumica HNK I. pl. Zajca, Dijana Jurković, prof. hrvatskog jezika i književnosti. Na smotri su izvedena 43 pojedinačna nastupa OŠ, 7 pojedinačnih nastupa SŠ, 1 lutkarska igra, 7 recitala i 12 scenskih igara.

Naše učenice nastupile su u kategoriji pojedinačnih nastupa osnovnih škola. Vesele, razigrane, izražajne i glasne, učenice su osvojile srca svih prisutnih. Sara Stilin nastupila je s recitacijom Opaljena vještica Ivanke Borovac, a Rita Šimetić s recitacijom Zač Karmen Kinkele. Obje je učenice pripremala i mentorirala učiteljica Dajana Weiss. Učenica Hana Hauptfeld nastupila je s recitacijom Ježić Ubodežić Luke Paljetka, mentorirala ju je i pripremala učiteljica Martina Simonetti.

Na državnu razinu naše učenice nisu prošle, ali smo neizmjerno ponosni na njihov uspjeh i angažman. Predstavile su Katoličku osnovnu školu „Josip Pavlišić“ i opravdale naš dobar glas na smotri na kojoj sudjelujemo godinama i ostvarujemo odlične rezultate.

Posebno pohvaljena od strane Povjerenstva je učenica Hana Hauptfeld. Hana je učenica 4. b razreda koja ima sindrom Down. Na poticaj razrednica Martine Simonetti i Tonke Babić Hana se odlučila sudjelovati na smotri LiDraNo. Veliki korak za našu Hanu bio je stati na pozornicu pred mnoštvo nepoznatih ljudi. Hana je izmamila osmjehe na licima Povjerenstva i dobila ogroman pljesak. Spontana i nasmijana, izvela je svoju točku uz pokrete koje je sama osmislila. Povjerenstvo je pohvalilo angažman Škole u inkluziji učenika s posebnim potrebama na natjecanjima i smotrama.

Nakon održane smotre Hana je imala priliku sudjelovati u emisiji Učionica Kanala Ri. Zajedno sa svojom razrednom prijateljicom Ritom Ivošević te učiteljicom i mentoricom Martinom Simonetti ispričala je doživljaje s nastupa. Iskrene i spontane, učenice su pokazale kako zidovi i prepreke ne postoje. Zajedničkim angažmanom svih sudionika odgoja i obrazovanja (škola – roditelji – zajednica), pozitivnim stavom i vjerom u bolje sutra, inkluzija prestaje biti prepreka. Inkluzivno obrazovanje je sredstvo borbe protiv svakog isključivanja prema bilo kojoj osnovi. To je proces promjene koji može započeti u svakome od nas ako smo dovoljno otvoreni i spremni na takve promjene.

Naši učenici su naši najveći učitelji. Uče nas iskrenosti, spontanosti i bezuvjetnoj ljubavi. Kada bismo svijet gledali očima djeteta, prepoznali bismo ljepotu oblaka, radovali bismo se zalasku Sunca, znajući da će ono na horizontu sljedeće jutro ponovo osvanuti. Kada bismo gledali svijet očima djeteta, znali bismo da nas je Stvoritelj stvorio na svoju sliku, svakoga kao remek djelo, jedinstveno i predivno ljudsko biće.